جبرائیلی: تحریم ها لبه دیگر قیچی فتنه بود/ اکثریت،  اقلیت فعال را محو کردند

کارشناس سیاسی با اشاره به فتنه 88 و اظهار نظر یکی از مقامات امریکایی در مورد تحریم ایران اظهار داشت: آن ها برنامه شان این بود فتنه یک لبه قیچی باشد و لبه دیگر آن تحریم باشد، این بود که از آن مقطع به بعد برنامه ریزی برای تحریم های گسترده علیه ایران انجام شد

سید یاسر جبرائیلی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص تحلیل فتنه 88 و تاثیرات آن بر فضای سیاسی و اقتصادی کشور گفت: این فتنه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و آمریکا به این نتیجه رسید که فتنه یک لبه قیچی و یک لبه جدید باید برای آن طراحی کند عملا این تحریم های بعد از فتنه با هدف براندازی توسط آمریکایی ها تشدید شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا تحریم بود وقتی فتنه88 راه افتاد و خیلی از افراد دخیل در آن و فتنه گران به رئیس جمهور وقت آمریکا نامه نوشتند که جمهوری اسلامی را تحریم کند.

جبرائیلی با اشاره به مصاحبه یکی از مقامات ارشد امنیتی آمریکا در مورد هدف تحریم ها که با هدف براندازی جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: آن ها برنامه شان این بود که فتنه یک لبه قیچی باشد و لبه دیگر آن تحریم باشد، این بود که از آن مقطع به بعد برنامه ریزی برای تحریم های گسترده علیه ایران انجام شد و تحریم های بانکی و نفتی که مهم بودند از آن زمان به بعد علیه ایران اعمال شدند.

معاونت اسبق آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس در مورد حرکت مردم در9 دی اظهار داشت: ادعای مخالفان این بود که یک حرکت مردمی علیه حکومت شکل گرفته و بنا داشتند حرکتی شبیه کشورهای عضو اروپای شرقی و شوروی سابق علیه ایران راه بندازند و انقلاب رنگی انجام دهند و با حضور در خیابان ها نظام را سرنگون کنند منتهی مردم با حضور گشترده در نهم دی ماه این انگاره را که اکثریت به خیابان ها ریختند و علیه نظام شورش کردند را از بین بردند.

وی ابراز کرد: مردم با حضور خیابانی خود نشان دادند اکثریت حامی نظام هستند حتی بعضا کسانی که به میرحسین موسوی رأی داده بودند آمدند علیه جریان فتنه شعار دادند.

جبرائیلی در پایان تاکید کرد : مدل رنگی که شورش اقلیت فعال بر اکثریت خاموش است موفق نشد و اکثریت بر این اقلیت، فعال شدند و آن ها را از صحنه محو کردند.

303

کد خبر: 889008

وب گردی

وب گردی