فضائلی: مردم باید مطالبه داشته باشند

کارشناس سیاسی اظهار داشت:از مهم ترین محورهایی که در فعالیت رسانه های بیگانه با آن مواجه بودیم این بوده است که بتوانند ادارک مردم را نسبت به انقلاب و مسئولان تغییر بدهند و هر زمانی که این کار را انجام دادند توانسته اند به اهداف خود نزدیک شوند .

مهدی فضائلی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکاینوز با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم گفت: یکی از محورهای مهمی که ایشان در فرمایشات خود تاکید داشتند موضوع ابزار های اقتدار ملی بود که در این میان 5 ابزار را اشاره کردند.

وی افزود : رهبر معظم انقلاب عواطف مردم، افکار عمومی، حضور منطقه ای ایران، قدرت دفاعی کشور و جوانان مومن کشور را به عنوان پنج مولفه اقتدار ملی معرفی کردند.

وی با اشاره به این که ادارک مردم از نظام بسیار مهم است اظهار داشت: کار مهمی که رسانه ها سعی می کنند انجام دهند مدیریت ادراک است، همه سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین محورهایی که در فعالیت رسانه های بیگانه با آن مواجه بودیم این بوده است که بتوانند ادارک مردم را نسبت به انقلاب و مسئولان تغییر بدهند و هر زمانی که این کار را انجام دادند توانسته اند به اهداف خود نزدیک شوند .

فضائلی افزود: این امکان با توجه به پیشرفت ها و تحولات پرشتابی که بریا رسانه ها به وجود آمده است این امکان را برای مخالفان و دشمنان نظام بیشتر فراهم کرده و آن ها تلاش کرده اند از این ابزار و امکانات حداکثر بهره برداری را در جهت منافع خودشان داشته باشند.

کارشناس سیاسی در ادامه با اشاره به رسانه های بیگانه اظهار داشت: یکی از این جهت گیری هایی که روی آن سرمایه گذاری کرده اند ارائه این تصویر هست که نظام را ناکارآمد نشان دهند و این مورد در اشکال مختلفی صورت گرفته است.

وی در توضیح بیشتر افزود: بخش مهم آن نادیده گرفتن دستاوردها و توفیقاتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به دست آورده و بخشی دیگر تحریف این دستاورد ها است.

فضائلی در ادامه تصریح کرد: بخشی دیگر ایجاد مقایسه های کاذب در افکار عمومی و ارائه اطلاعات غلط و کذب به افکار عمومی است و این کار از طرق مختلف برای آن ها فراهم شده است و به طور طبیعی تاثیر گذار است و بسیاری از مردم هم فاقد سواد رسانه ای هستند و امکان تشخیص مطالب درست از غلط را ندارند.

کارشناس سیاسی تأکید کرد: متاسفانه باید بپذیریم ضعف های جدی در بخش های رسانه ای چه صدا و سیما و چه رسانه های دیگر داریم و در مجموع بیگانگان تلاش شان را جدی تر کردند و جهت این کارها هم این است که وقتی مردم نظام خود را ناکارآمد بدانند اعتمادشان به ادامه همراهی با آن کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: آن ها دنبال همین مسئله هستند لذا هم مردم باید مراقب باشند تا ادراکی که از شرایط کشور دارند تحت تاثیر این ها نباشد.

فضائلی با اشاره به این که همیشه این نیست که در کشور مشکلی نداشته باشیم اظهار داشت: و تلاشی که این رسانه ها می کنند واقعیت را چند ده برابر می کنند و ادراک با واقعیت در همه زمینه ها فاصله پیدا می کند و الا بایدآنها را خودمان ببینیم و در جهت رفع اش باشم و مردم هم باید مطالبه داشته باشند تا آن برطرف شود.

کارشناسی سیاسی در ادامه افزود: منتهی خطایی که صورت می گیرد این است که ادراک با واقعیت به دلیل اطلاعات غلطی که داده می شود فاصله می گیرد و می خواهند ضریب بالایی به بعضی از ناکارآمدی ها بدهند و بزرگنمایی کنند.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم با در نظر داشتن عملکرد رسانه های معاند ابراز کرد: تصویری که آن ها ارائه می کردند این بود که الان میلیون ها نفر به خیابان ها آمدند و کار نظام تمام است این تصویر دروغی که مطرح شد نشانه مهمی است تا مردم ما به اطلاعات و داده های آن ها اعتماد نکنند.

فضائلی تصریح کرد:پیونداین رسانه ها با شبکه ها و جریان نفاق ایجاد شد لذا برای ما شواهد و قرائنی است که ارتباط این رسانه ها را بهتر مشاهده کنیم و در معرض اطلاعات غلط و اکاذیب آن ها قرار نگیرند .

303

کد خبر: 895868

وب گردی

وب گردی