امروز دانشگاه آزاد در ذیل اهداف و جریانات سیاسی تعریف نمی شود/عده ای چنین استقلالی را در دانشگاه آزاد بر نمی تابند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دانشگاه آزاد در ذیل اهداف و جریانات سیاسی تعریف نمی شود و بزرگترین خدمتی که دکتر ولایتی به دانشگاه آزاد اسلامی داشتند همین است که دانشگاه را به عنوان یک نهاد مستقل و غیر وابسته به جریانات سیاسی معرفی کردند که بسیار کار بزرگی است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره تحولات دانشگاه آزاد در یک سال گذشته گفت: آرامشی در فضای دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شده است که می تواند منشا تصمیمات جدی در بدنه دانشگاه باشد.

وی افزود: امروز دانشگاه آزاد در ذیل اهداف و جریانات سیاسی تعریف نمی شود و بزرگترین خدمتی که دکتر ولایتی به دانشگاه آزاد اسلامی داشتند همین است که دانشگاه را به عنوان یک نهاد مستقل و غیر وابسته به جریانات سیاسی معرفی کردند که بسیار کار بزرگی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه عده ای، چنین استقلالی را در دانشگاه آزاد بر نمی تابند چون دوست دارند دانشگاه دفتر حزب باشد و کارایی دانشگاه را در این سطح پایین بیاورند، اما از زمان شروع مدیریت دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد و این یک سال گذشته می بینیم که دانشگاه آزاد به مسیر اصلی خودش برگشته است و دیگر خبری از سیاسی کاری در دانشگاه نیست.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی خاطر نشان کرد: دکتر ولایتی فرد متین و باتجربه ای است که روحیه انقلابی و یک خط مشی عقلانی دارد، روحیه انقلابی ایشان که در برخورد با استاد هتاک داشتند، کار انقلابی به موقع، ویژه و تاثیرگذاری بود که انجام دادند، چرا که در نظام اسلامی بنا نیست ارزش ها را به سخره بگیرند خصوصا در فضای آموزشی چون دانشگاه.

وی در پایان گفت: دکتر ولایتی فردی انقلابی، دارای عقبه فکری مطمئن که به اندیشه و عقل بها می دهند و امیدوارم با مدیریت دکتر ولایتی دانشگاه آزاد اسلامی روزبه روز بالنده تر و شکوفاتر شود.

گفتنی است، در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای دکتر علی اکبر ولایتی را به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کردند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 897384

وب گردی

وب گردی