بهشتی پور: اروپایی ها  اگر به دنبال صلح هستند به  رژیم صهیونیستی فشار بیاورند

تحلیل گر مسائل بین الملل تاکید کرد: اروپا اگر به دنبال بر قراری امنیت و صلح در منطقه است فشار را بر روی رژیم صهیونیستی متمرکز کند.

حسن بهشتی پور تحلیل گر مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی درقبال مسائل موشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سخنان سردمداران اروپایی درباره موشک های جمهوری اسلامی بیشتر جو سازی خبری است که مانند آتش تهیه جنگ به دنبال این هستند حرف خودشان را به کرسی بنشانند.

وی افزود: هیچ کس به این نوع اظهارات بهایی نمی دهد زیرا که در ابتدا مغایر با برجام است و همچنین جمهوری اسلامی ایران به دلیل این که صحبت درباره مسائل موشکی مربوط به حوزه امنیت ملی می شود به هیچ وجه با اروپا بر سر میز مذاکره نخواهد نشست.

بهشتی پور تاکید کرد: اگر کشورهای اروپایی خیلی نگران امنیت جهان هستند به دنبال متقاعد کردن اسرائیل باشند تا پیمان "ام پی تی" و نظارت های آژانس بر فعالیت های هسته ای خود را بپذیرد .اروپا اگر واقعا به دنبال بر قراری امنیت و صلح در منطقه است فشار را بر روی رژیم صهیونیستی متمرکز کند.

این کارشناس در پایان تاکید کرد : اروپایی ها در ابتدا بازی رسانه ای راه انداختند تا پروژه متقاعد سازی را انجام دهند و پس آن به دنبال عملیاتی کردن اظهارات خود هستند؛ در این بازی رسانه ای ایران تکلیف خود را روشن کرده است لذا تاکید بر اجرای کامل برجام دارد و به هیچ وجه بر سر مسائل موشکی مذاکره نخواهد کرد.

302

کد خبر: 900024

وب گردی

وب گردی