عدم افزایش حقوق  کارکنانی که بالای ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید شرایط اجتماعی مردم را در نظر بگیریم چه عاملی باعث شده در چند سال گذشته حقوق قضات و اعضای هیات علمی دانشگاهها افزایش پیدا کند و حقوق مقامات به این حد رسیده باشد.

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی عدم افزایش حقوق کارکنانی که بالای ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند گفت: در کمیسیون تلفیق مصوبه ای گذرانده شده است که افزایش حقوق خیلی از اقشار از جمله خود نمایندگان مجلس و مقامات کشوری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، قضات دادگستری و... چون حقوقشان بالای 5 میلیون تومان است از افزایش حقوق مانند بقیه اقشار جامعه بهره مند نشوند و درصدی که اعمال می شود برای افزایش حقوقشان اندک باشد.

وی در ادامه افزود: اگر برای بقیه جامعه افزایش حقوق 20 درصد است برای این اقشار به بیش از 10 درصد نرسد و برخی از این اقشار که افزایش حقوق زیادتر داشتند با توجه به مبلغ حقوقشان افزایش حقوق نداشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با این مساله مخالف هستند، البته خود من جزو کسانی هستم که موافق این نظر کمیسیون تلفیق هستم و جزو کسانی هستم که اگر هم طرحی رفته برای حذف آن بند امضا نکردم.

وی درباره عدم موافقت خود با افزایش حقوق اقشار مرفه تصریح کرد: باید شرایط اجتماعی مردم را در نظر بگیریم چه عاملی باعث شده در چند سال گذشته حقوق قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه ها افزایش پیدا کند و حقوق مقامات به این حد رسیده باشد، در صورتی که حقوق اکثر مردم و آحاد کارمندان ما در سراسر کشور از معلمین گرفته تا خیلی از اقشار دیگر رقم قابل توجهی تفاوت دارد.

فرهاد فلاحتی متذکر شد: تنها عامل افزایش حقوق بعضی از اقشار در دو لایحه قانون خدمات کشوری بوده است که مدام گفتند به استثنای قضات، اعضای هیات علمی، که باعث ایجاد افزایش حقوق بیش از حد این اقشار شد و حالا در پایان قانون خدمات کشوری که مجدد به مجلس آمده است شاهد این هستیم که حقوق یک عضو هیات علمی دانشگاه بالای 15 میلیون تومان است و یک فرهنگی با مدرک دکترا حقوق کمتر از 3 میلیون تومان دارد که این تفاوت خیلی زیاد است.

وی در ادامه گفت: چرا در برخی اقشار حقوق های بالای 15 میلیون تومان باید وجود داشته باشد، به همین دلیل در حال حاضر با افزایش این مقدار از حقوق برای این اقشار مخالفت شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کاهش حقوق برای این اقشار قرار نیست داشته باشیم، ما با افزایش حقوق قضات و اعضای هیات علمی موافق هستیم مشروط به اینکه توان افزایش حقوق کارمندان و کارگران را داشته باشیم.

وی افزود: حتی در همین دانشگاه آزاد می بینیم که تفاوت حقوق اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه دولتی که حقوق کمتری دریافت می کنند بسیار زیاد است، قطعا استاد دانشگاه آزاد هم به اندازه استاد دانشگاه های دولتی زحمت می کشد که این تفاوته ا باید حذف شود.

فرهاد فلاحتی برای رفع تبعیض به لحاظ میزان حقوق دریافتی میان اقشار مختلف متذکر شد: راهکار رفع تبعیض در پرداخت حقوق همین است که کمیسیون تلفیق آغاز کرده و از یک جایی باید شروع شود، خود اساتید دانشگاه هم با این کار موافق نیستند که این تفاوت اجرایی را با دیگر کارمندان و اقشار دیگر داشته باشند.

وی در پایان گفت: من از نظر کمیسیون تلفیق دفاع می کنم و اگر چناچه افزایشی هم می خواهد اعمال شود در حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی که در مناطق محروم و کم برخوردار کار می کنند باید اعمال شود که به نوعی باعث ایجاد جذابیت برای کار کردن در آن مناطق شود، و گرنه با اصل قضیه کاملا موافقم و در کمیسیون آموزش خیلی از افرادی که خودشان هم عضو هیات علمی هستند با همین نظر موافقند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 901506

وب گردی

وب گردی