سازمان ها باید به صورت حرفه اى مدیریت شوند/ باید بین مدیریت سیاسى و حرفه اى تفکیک قائل شویم

وزیر راه و شهرسازى گفت: در ایران باید به تدریج به سمت نهادهاى حرفه اى برویم تا مدیریت حرفه اى را تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس آخوندى، وزیر راه و شهرسازى در جمع خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه اى که در سازمان راهدارى برگزار شد، گفت: در ایران به موقعیتى رسیده ایم که باید بین مدیریت سیاسى و مدیریت حرفه اى تفکیک قائل شویم که این موضوع به عنوان نکته بسیار مهمى تلقى مى شود.

او در ادامه بیان کرد: ما باید بپذیریم تا سازمان ها و نهادها به صورت حرفه اى مدیریت شوند.

آخوندى اظهار داشت: باید بتوانیم در مدیریت برخى از سازمان ها مانند سازمان راهدارى که دستگاه هاى مختلف در آن در حال فعالیت هستند فضایى را براى فعالیت دسته جمعى فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازى افزود: وظیفه دارم تا از تلاش هاى کشاورزیان سپاس بگویم و در ادامه همکارى هایى را با یکدیگر داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: در ایران باید به تدریج به سمت نهادهاى حرفه اى برویم تا مدیریت حرفه اى را تجربه کنیم.

آخوندى گفت: در ایران بحث مدیریت کشاورزى حدومرز مشخصی ندارد، باید قبول کنیم برخى از سمت ها، سمت هایى هستند که با توجه به حرفه و صلاحیت افراد منصوب شوند.
عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: کادر تخصصى فنى این امید را داشته باشند که ارتقا پیدا مى کنند و بالاترین سمت ها را بر عهده خواهند گرفت.
او اظهار داشت: بر این اعتقادم که تغییرات باید به صورت حرفه اى انجام شود و مدیریت به سمت حرفه اى پیش رود.
آخوندى بیان کرد: بعد از گذشت ٤٠ سال از دولت هنوز انتخاب ها به صورت سیاسى صورت مى گیرد.بنابراین در حال حاضر باید تلاش کنیم تا انتصاب به صورت حرفه اى تر انجام شود.
او گفت: تمام مدیران کل باید از داخل وزارتخانه انتخاب شوند این کمک مى کند تا در واقع یک مدیریت حرفه اى و با ثبات را داشته باشیم و از تجربیات گذشتگان استفاده کنیم.

سکاندار وزارت راه و شهرسازى با بیان اینکه معتقد به مدیریت حرفه اى هستم، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال رشد و توسعه ایران هستیم باید مدیریت حرفه اى را بپذیریم در غیر اینصورت کار و خطا ادامه پیدا مى کند و منابع ملى از بین مى رود.
آخوندى افزود: آرزو مى کنم در سطح دولت، کار سیاسى محدود باشد و کار حرفه اى ادامه پیدا کند.
او اظهار داشت: زمانى که دولت تغییر مى کند اکثر مدیریت ها و بخش های فرعى تغییر مى کنند که این امر باعث متضرر شدن ایران مى شود.
وزیر راه و شهرسازى با تاکید بر اینکه حمل و نقل یک پدیده زنده است که میلیون ها نفر در آ ن کنش گر هستند، گفت: یک سیستم باز به عنوان سیستم کاملا پویا محسوب مى شود که این ها براساس آیین نامه و مقررات با یکدیگر کار مى کنند.

او با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل جاده اى کشور به شدت در حال گسترش است، گفت: در 4الی 5 سال اخیر حدود شش میلیون خودرو به دیگر خودروها اضافه شده است که رشد بسیار عجیبی داشته است بنابراین نگاه سیستمى به آن بسیار مهم است.
آخوندى خاطرنشان کرد: کشورى داریم که بیشتر بحث ها در آن سیاسى است بلکه باید نگاه فرآیندى به آن در نظر گرفته شود و از این طریق به یک جمع بندى مطلوب مى رسیم.
وزیر راه و شهرسازى اظهار داشت: آنچه که تمام اعضا را به یکدیگر وصل مى کند و باعث اتصال سیستم باز به یکدیگر مىشود، گردش اطلاعات است.
او با بیان اینکه مبارزه با فساد و نیز مقابله با رانت از طریق گردش آزاد اطلاعات صورت مى گیرد، گفت: گردش آزاد اطلاعات باعث پیشرفت ایران مى شود و از جمله عواملى است که به صورت بنیادى در حوزه حمل و نقل به آن نیاز داریم.
آخوندى اظهار داشت: در آستانه نوروز هستیم از تمام همکاران تقاضا داریم تا تلاش خود را جهت ایمنى و رفاه مردم به کار گیرند.
وزیر راه و شهرسازى گفت: توجه به بحث ها به هیچ وجه در روحیه همکاران تاثیر نگذارد و شما بیشتر به ایمنى جاده ها بپردازید، تمام سیستم حمل و نقلى را براى استقبال نوروز به کار گیرید.

402

کد خبر: 914727

وب گردی

وب گردی