روابط عمومی قوی ترین ابزار مدیریتی است

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: « روابط عمومی قوی ترین ابزار مدیریتی و مشاور امین مجموعه سازمانی است.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اسحق رسولی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل اظهار کرد: « پشت میز، جایگاه کوتاهی برای تصمیم گیری مدیران است و امکان دیدن از پشت آن کم است و مشکلات و مسائل همکاران قابل مشاهده نیست. انتظار این است که روابط عمومی وضعیت دانشگاه را مشاهده کرده و مشاور امین در دانشگاه باشد.»

وی ادامه داد: « توجه زیاد به این موضوع باعث می شود بستر سازنده در دانشگاه بوجود بیاید تا به اهداف دانشگاه سریع تر دست یافت که منجر به بهره وری در سرمایه انسانی شود.»

رسولی تاکید کرد: « سرمایه انسانی بسیار مهم است ولی سرمایه اجتماعی مهمتر از آن است. مولفه های سرمایه اجتماعی آگاهی، مشارکت و اعتماد است.»

وی تاکید کرد: « سرمایه انسانی مهمتر از سرمایه پولی و مالی است و سرمایه اجتماعی است که برای دانشگاه منفعت اقتصادی می رساند و روابط عمومی باید سرمایه اجتماعی را تقویت کند.»

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل وظیفه روابط عمومی را مدیریت افکار عمومی دانست و گفت: « حوزه ارتباطات ظریف ترین و پیچیده ترین بخش سیستم است و تنظیم آن در دست روابط عمومی است و انتظارها از روابط عمومی یک انتظار جامع است.»

رسولی بیان کرد: « اگر همدلی، مشارکت و اعتماد باشد، معجزه در سازمان رخ می دهد و در مقابل اگر اعتماد از بین رود و شکاف بوجود آید، سازمان آسیب می بیند و نگهبان این سرمایه اجتماعی، روابط عمومی است.»

وی افزود: « در سازمانهای بزرگ، قویترین مدیران فقط می توانند از 20 درصد ظرفیت کارکنان استفاده کنند و در دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده بهتر از این ظرفیت باید تغییر نگرش ایجاد شود و نقش روابط عمومی در این میان بسیار زیاد است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خطاب به مدیران و مسئولان روابط عمومی ها گفت: « کار رسانه ای و مدیریت رسانه در دست شما است. رسانه نمی تواند به مردم بگوید به چه فکر کنند ولی می تواند نگرش های مردم را جهت دهد.»

وی افزود: « با تبیین اهداف توسط روابط عمومی، دغدغه های اصلی برای عموم مشخص می شود و در وضعیت کنونی دانشگاه، روابط عمومی می تواند بیشتر در حل مشکلات کمک کند.»

رسولی بهترین راه پیش بینی آینده را ساختن آینده دانست.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز برنامه ریزی برای کمک به مجموعه دانشگاه برای برون رفت از چالش های موجود را از محوری ترین فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی های استان دانست.

غلامحسین غاربی اظهار کرد: « در تدوین برنامه های سال جدید پیش بینی های لازم برای افزایش درآمد از منابع غیرشهریه ای مبتنی بر فعالیت های حرفه ای روابط عمومی و همچنین ارایه راهکارهای علمی و کارشناسی برای افزایش تعداد دانشجو، تدارک دیده شده است که بر طبق زمان بندی اجرا می شود.»

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، راه اندازی رادیو تلویزیون اینترنتی دانشگاه، برگزاری سمپوزیوم ملی روابط عمومی، راه اندازی تلویزیون شهری، تقویت کارگروه ارتباطات و روابط عمومی دانشگاه، برقرای ارتباطات برون سازمانی با سازمان ها و ادارات دیگر برای عقد قراردادهای درآمدزایی، برگزاری کارگاه های حرفه ای و برقراری و تقویت ارتباط با مدارس استان را از جمله برنامه های سال 97 روابط عمومی استان معرفی کرد.

کد خبر: 934571

وب گردی

وب گردی