حافظ روشندل ترکیه‌ای: حفظ قرآن دنیا را برای من روشن کرد

اکرم اوچار؛ حافظ روشندل اهل ترکیه درباره وضعیت قرآن در کشور متبوعش گفت: حدود ۳۰-۴۰ سال گذشته به واسطه دولت های لائیکی که بر سر کار آمدند قرآن چندان جایگاهی در ترکیه نداشت اما با توجه به روی کار آمدن دولتهای اسلام‌گرا قرآن اهمیت و جایگاه خوبی پیدا کرده است، به حدی که در اکثر محله‌ها مدارس آموزش قرآن ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز،حافظ روشندل اهل ترکیه با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف از جمله نابینایان و خانم ها، آن را بسیار باشکوه کرده است، گفت: از وقتی که قرآن را حفظ کردم، دنیا برایم روشن شده و تاریکی احساس نمی‌کنم.

وی افزود: تقسیم‌بندی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف از جمله نابینایان و خانمها، آن را بسیار باشکوه کرده است.

شرکت کننده روشندل ترکیه‌ای اهمیت قرآن کریم را در کشورش را به حدی دانست که در ماه مبارک رمضان امسال در مسجد فاتح ترکیه، مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار خواهد شد و این مهم را نشان دهنده نگاه ویژه دولت ترکیه به قرآن کریم است.

اوچار در پیامی به نابینایان دوستدار قرآن گفت: من از وقتی که قرآن را حفظ کردم، دنیا برایم روشن شده و تاریکی احساس نمی‌کنم و به همه روشندلان مشتاق به قرآن توصیه می‌کنم که آنها هم قرآن را حفظ کنند تا به تاریکی دنیایشان پایان دهند.

گفتنی است مترجم اکرم اوچار در پایان مصاحبه به این نکته اشاره کرد وی ۱۰ سال پیش بر اثر بیماری، بینایی خود را از دست داده و در حال حاضر امکان جراحی و بینا شدنش وجود دارد ولی حاضر به انجام این کار نیست و می‌گوید من از زمانی که با قرآن آشنا شدم دیگر هیچ مشکلی ندارم.

۷۰۵

کد خبر: 934997

وب گردی

وب گردی