بیکاری 67 هزار فرزند شهید و ایثارگر /سال 96 ، هزار و 650 میلیارد ریال برای ایجاد شغل ایثارگران پرداخت شد

معاون تعاون و رفاه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : موضوع اشتغال مساله ای جاری است و افرادی که هم اینک از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران جویای کار هستند یا به تازگی دانش آموخته و یا به سن اشتغال وارد شده اند چنانچه پارسال تعداد فرزندان شهید جویای کار در کشور 8 هزار نفر بود. 

مهدی ایزدی گفت: 67 هزار نفر از افراد زیر پوشش این نهاد جویای کار هستند که 9 هزار نفر آنان را فرزندان شهیدان تشکیل می دهند.

وی افزود: بقیه این افراد فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و بطور محدودی خود جانبازان و همسران شهدا، آزادگان، خواهران و برادران شهدا هستند.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استخدام این عزیزان در قالب سهم 25 درصدی ایثارگران در قانون استخدام دستگاه های دولتی، جذب در شرکت ها و دستگاه های غیردولتی، فراگیری آموزشهای فنی حرفه ای، مهارت های شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید انجام شده است.
وی به گذشت دو سال از افتتاح صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اشاره و بیان کرد: پارسال هزار و 650 میلیارد ریال برای ایجاد شغل ایثارگران پرداخت شد. امسال نیز پیش بینی می شود صندوق دو هزار میلیارد ریال پرداخت کند. پارسال 6 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از طریق تسهیلات اعطایی همین صندوق مشغول کار شدند.
ایزدی افزود: پیگیر هستیم از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بخشی از بودجه ای که در صندوق توسعه ملی برای اشتغال مصوب شده به منظور اشتغال ایثارگران جذب شود.
همایش آموزشی یک روزه مددکاران اجتماعی بنیاد شهید با حضور 600 مددکار و مشاور این نهاد در مشهد برگزار شد.

ایرنا

700

کد خبر: 935321

وب گردی

وب گردی