شهیدی:  پست های سازمانی بنیاد شهید کاهش ۲۵درصدی دارد

رئیس بنیاد شهید گفت : اکنون مجوز استخدام رسمی نیرو در مجموعه بنیاد وجود ندارد و بعضی از نیروهای قراردادی با سابقه کاری بیش از ۱۰ سال در مجموعه فعال هستند که دارای توانایی و تجربه خوبی هستند و تبدیل وضعیت این افراد می‌ تواند کمک خوبی به مجموعه نیروی انسانی بنیادشهید باشد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی بنیاد شهید سید محمد علی شهیدی در بیست و سومین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید از کاهش ۲۵درصدی ساختار و پست های سازمانی بنیاد در طول سال های گذشته خبر داد و گفت: به همین منظور معاونت ‌ها و ادارات کل این مجموعه نیز کاهش یافته ‌است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به سایر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر بهبود فرایندهای اداری گفت: تشکیل بانک جامع اطلاعاتی ایثارگران، توسعه زیرساخت دولت الکترونیک و همراهی همه‌ جانبه بنیاد با برنامه‌های اصلاح نظام اداری بنیاد را جزو دستگاه‌های برتر دولت قرار داده است و بنیاد موفق شده است ضمن کسب عنوان برتر در طول ۲ سال گذشته در جشنواره شهید رجایی، امتیاز برتر را در طرح تکریم ارباب ‌رجوع نیز به دست آورد.

وی تصریح کرد: این نهاد در سال ۱۳۵۸ با دستور امام خمینی (ره) با هدف رسیدگی به امور خانواده‌ های شهدای انقلاب تاسیس شد. با وقوع جنگ تحمیلی عده‌ای از هموطنان ما به شهادت رسیدند و عده دیگری نیز به درجه جانبازی و آزادگی نائل شدند و برای رسیدگی به امور این افراد نیز سازمان‌ های جداگانه‌ ای شکل گرفت.

شهیدی گفت: در سال ۱۳۸۳ با دستور رهبر معظم انقلاب این سه نهاد ایثارگری ادغام شدند و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت. در حال حاضر جامعه هدف این مجموعه جامعه بسیار بزرگی است، اما تعداد کارکنان این نهاد محدود است که این مساله مشکلاتی را ایجاد می ‌کند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: تعداد زیادی از همکاران بنیادشهید در سال‌ های اخیر بازنشسته شده ‌اند و عده زیادی نیز در آستانه بازنشستگی قرار دارند و می ‌توان گفت ۴۰ درصد از کارکنان این مجموعه در سال‌های گذشته منفک شده‌ اند و در سال جاری و سه سال آینده نیز حدود ۲ هزار نفر دیگر بازنشسته می‌شوند.
جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه گفت: مجموعه گزارش‌ هایی که از بنیاد شهید دریافت کرده ‌ایم حکایت از حرکت رو به ‌جلوی این مجموعه در اصلاح ساختارها، چابک سازی، توانمندسازی نیروهای انسانی و استفاده از فناوری‌ های جدید در ارائه خدمات دارد و می ‌توان گفت بنیادشهید از دستگاه‌ های برتر در این زمینه‌ هاست که این اهتمام قابل‌ تقدیر است.

وی تاکید کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به محدودیت های جذب نیروی انسانی وظیفه خود می ‌داند که در روند اصلاح نظام اداری با توجه به جامعه هدف خاص بنیاد شهید که همه ما مدیون آنها هستیم، محدودیت‌ های کمتری را برای بنیاد در نظر بگیرد.

700

کد خبر: 951253

وب گردی

وب گردی