بنا بر صحبت های" پزشکیان" از طرح سوال از رئیس جمهور انصراف دادم

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی مدعی شد سوالی که درباره موسسات مالی از رئیس جمهور داشته است بنابر گفت و گو با نایب رئیس مجلس حل شده است و دیگر سوالی از وی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، طرح سوال از رئیس جمهور حدود چند ماهی است که در میان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح است. طبق این طرح قرار بود درباره مسائلی از جمله اقتصاد، موسسات غیر مجاز مالی وگرانی ارز سوالاتی از رئیس جمهور پرسیده شود؛ این طرح در ابتدا با 100 امضاء به مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

اما روز گذشته خبری مبنی بر انصراف برخی نمایندگان از امضاء خود درباره این طرح و منتفی شدن آن در فضای رسانه ای کشور منتشر شد؛ اخبار ضد و نقیضی از علت این انصراف مخابره می شود که تا کنون به حقیقت ماجرا پی نبرده اییم.

در همین باره سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و یکی از انصراف دهندگان از اجرای طرح سوال از رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره دلیل انصراف خود از این طرح گفت: سوال بنده از رئیس جمهور درباره مشکلات موسسات مالی بود اما صحبت هایی را با مسعود پزشکیان در این باره داشتم و وی گفت شورای پول و اعتبار تا آخر این هفته مبلغ 1 میلیارد تومان را در اختیار این موسسات مالی قرار می دهد و مشکلات مردم در این زمینه حل خواهد شد.

وی افزود: بنا براین مطالباتی که مردم از این موسسات مالی دارند تا حدود 98 درصد حل خواهد شد؛ در نتیجه طبق گفته مسعود پزشکیان مسائل مالی که محل سوال بنده بود به نوعی حل شده است.

نوری تصریح کرد: از مبلغ مورد مطالبه مردم مقداری اندک مانده است که آن هم طی زمانبندی مناسب پرداخت خواهد شد.

گفتنی است حد نصاب برای اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس داشتن 73 امضا است اما انصراف حدود 50 نفر از نمایندگان از امضاء خود عملا این طرح را منتفی خواهد کرد.

302

کد خبر: 952994

وب گردی

وب گردی