برخورد با عرضه کنندگان ابزارهای فیلترینگ

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با عرضه کنندگان ابزار‌های دور زدن فیلترینگ و با توجه به محرز  شدن تخلف برخی درگاه‌های پرداخت بانکی، اقداماتی توسط این پلیس صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا از اجرای طرح مقابله با عرضه کنندگان ابزار‌های دور زدن فیلترینگ در داخل کشور خبر داد.

سردار سرتیپ دوم غلامرضا رضاییان فر رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با عرضه کنندگان ابزار‌های دور زدن فیلترینگ و با توجه به محرز شدن تخلف برخی درگاه‌های پرداخت بانکی، اقداماتی توسط این پلیس صورت گرفت.

وی در توضیح تخلف برخی درگاه‌های پرداخت بانکی افزود: برخی از این درگاه‌ها با سوء استفاده از مجوز دریافتی، در راستای فراهم کردن سرویس پرداخت برای فعالیت برخی از وب سایت‌های (متخلف) داخلی فعالیت می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: وب سایت‌های متخلف که زمینه تسهیل و تسریع سازی برای ارتکاب به جرم را (با در اختیار قرار دادن ابزار‌های دور زدن فیلترینگ در بستر فضای مجازی) برای کاربران با کسب درآمد‌های هنگفت مهیا می‌کردند، شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه این ماموریت پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی و همکاری دستگاه‌های نظارتی صورت گرفت، گفت: پلیس، طی چندین مرحله عملیات، نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با عوامل این گونه فعالیت ها، اقدام کرد.

این در حالی است که پیشتر ها پلیس فتا اعلام کرده بود : مدیران کانال ها و گرو ها در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی در نظر داشته باشند که محتوای منتشر شده در گروه یا کانال آنها می تواند شاکی خصوصی یا عمومی داشته باشد و به آنها هشدار داده بود : تجاوز به حریم شخصی افراد در فضای مجازی جرم بوده و با متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

۷۰۵

کد خبر: 953047

وب گردی

وب گردی