افزایش ارز آوری و صادرات با برگزاری همایش های بین المللی

دکتر فرشاد هاشمیان از برگزاری نهمین همایش داروسازی بالینی و هجدهمین همایش بین المللی داروسازی بالینی (ACCP) خبر داد و گفت: همایش ACCP (همایش  بین المللی داروسازی بالینی آسیا) هر سال در یک کشور برگزار می شود که امسال ایران توانسته میزبانی آن را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز دبیر علمی همایش افزود: این کنگره عمدتا در کشورهای آسیای شرقی و ژاپن برگزار می شد. امسال در کشورهای منطقه و غرب آسیا، ایران توانست برای نخستین بار برگزاری آن بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: انجمن داروسازان بالینی ایران قصد دارد امسال همایش ملی و بین المللی را به صورت همزمان برای داروسازان بالینی ، داروسازان عمومی ، سایر تخصص های داروسازی و پزشکان برگزار کند.

هاشمیان با توجه به مزایای برگزاری همزمان این دو رویداد علمی، گفت برگزاری همزمان این دو همایش علاوه بر اینکه موجب ارز آوری به کشور می شود، موجب آشنایی پزشکان و اساتید سایر کشورها با ظرفیت داروسازی ایران، صنایع داروسازی ایران و نحوه خدمات رسانی دارویی در ایران می شود.

دبیر علمی همایش ملی و صاحب کرسی ایران در برد ACCP، بیان کرد: هم چنین با برگزاری این کنگره موجب تثبیت موقعیت ایران در ACCP می شود.

وی افزود: برخلاف سایر کنگره های بین المللی که کشور میزبان تمام هزینه های میهمانان خارجی را پرداخت می کند مخاطبان ACCP هزینه های خود را پرداخت می کنند که همین امر موجب ارز آوری می شود.

متخصص داروسازی بالینی با توجه به شرکت کنندگان این دو رویداد علمی، گفت: پیش بینی می شود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ شرکت کننده داخلی و ۷۰ تا ۸۰ شرکت کننده و سخنران بین المللی در این همایش حضور خواهند داشت.

وی با توجه به برگزاری نمایشگاه در مجاورت برگزاری همایش، مطرح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی موجب آشنایی اساتید بین المللی با صنعت داخلی کشور می شود که حتی ممکن است آنها از تکنولوژی و دستگاه ها استقبال و آن را تهیه کنند که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی است.

دبیر علمی نهمین همایش داروسازی بالینی و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی ادامه داد: امید است با استقبال شرکت کنندگان از نمایشگاه جانبی علاوه بر صادرات، تعاملات نیز افزایش یابد و شاهد انعقاد قرارداد ها باشیم.

هاشمیان در پایان افزود: هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی برای اولین بار در ایران و توسط انجمن متخصصین داروسازی بالینی ایران برگزار می شود .

نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی با محوریت داروسازی بالینی ، داروسازی بیمارستانی ، فارماکواپیدمیولوژی ، فارماکواکونومی ، فارکاکوژنومیکس، فارماکوکینتیک، فارکاکودینامیک 30 خرداد لغایت 1 تیر در مرکز همایش های رازی با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.clinicalpharmacy.ir مراجعه کنند.

700

کد خبر: 953427

وب گردی

وب گردی