زمینه های همکاری بسیاری میان ایران و قزاقستان وجود دارد/تقویت همکاری های ایران و آفریقای جنوبی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به زمینه های همکاری بسیار بین ایران و قزاقستان گفت: با توجه به سابقه تاریخی دو کشور، می توان فعالیت های مشترک را گسترش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» در حاشیه صد و هفتمین کنفرانس بین المللی کار، در دیدار با «مدینه ابوالقاسمو» همتای قزاقستانی خود، افزود: در گذشته ایران و قزاقستان در حوزه ایمنی و بهداشت کار یادداشت تفاهم داشته اند که می توان همکاری ها را افزایش داد.

ربیعی یادآور شد: در زمینه صدور نیروی کار ماهر به قزاقستان، آموزش های فنی و حرفه ای، تنظیم بازار کار، کاهش فقر نیز می توانیم با قزاقستان همکاری های مشترکی داشته باشیم.

او جایگاه قزاقستان را برای ایران حایز اهمیت دانست و افزود: با توجه به مسائل اجتماعی، اهداف فرهنگی و عقاید مشترک می توان زمینه های همکاری دو کشور را توسعه داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح جزئیات دیدارهای قبلی دو کشور، گفت: با شرایط جدید پیش آمده میان دو کشور، توجه به منابع انسانی اهمیت ویژه ای یافته است و برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی برنامه ریزی های بسیاری در کشور انجام داده ایم.

ربیعی گفت: اکنون شرایط بازار کار تغییر کرده است و ساماندهی اشتغال از جمله برنامه های مهم ما در ایران به شمار می رود.

ربیعی به تحولات اجتماعی در کشور اشاره کرد و از وزیر کار قزاقستان دعوت کرد برای تقویت همکاری های دو کشور، از ایران بازدیدی داشته باشد.

همتای قزاقستانی نیز در این دیدار از ربیعی خواست تا تجارب ایران را در بخش ساماندهی نیروی کار و کارگران دراختیار آنان قرار دهد.
گفتنی است؛ چند تن از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مرتبط با موضوعات کارگری و مسائل اجتماعی دراین سفر ربیعی را همراهی می کنند.

** تقویت همکاری های ایران و آفریقای جنوبی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این کنفرانس بین المللی در ژنو سوئیس، با همتای خود «نلیسیو میلدرد اولیفانت» وزیرکار افریقای جنوبی نیز دیدار کرد.

در این دیدار، درباره زمینه های همکاری دو طرف گفت وگو شد.

وزیر کار آفریقای جنوبی نیز با ابراز علاقه مندی در زمینه پوشش های بیمه ای، حمایتی و تامین اجتماعی گفت: در آفریقا به دنبال یک سیستم جامع تامین اجتماعی و گفت و گوی اجتماعی هستیم.

او با بیان اینکه همواره به دنبال ارتقای سلامت و بهداشت عمومی هستیم، افزود: موضوع بیمه سلامت برای اقشار آُسیب پذیر جامعه ما، دارای اهمیت است و در صدد استفاده از تجارب ایران در این امور هستیم.

402

کد خبر: 954029

وب گردی

وب گردی