حضور بیش از 650 هزار خیّر مدرسه ساز در کشور

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه ساز، وجود بیش از 650 هزار خیّر مدرسه ساز در کشور وبیش از 1000 خیر در خارج ازکشور را از دستاوردهای انقلاب و پدیده ای ارزشمند دانست.

به گزارش ایسکانیوز، شامگاه دیروز سیدمحمد بطحایی در گردهمایی خیرین مدرسه ساز که به مناسبت بیستمین سال تأسیس جامعه خیرین در مدرسه دارالفنون و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد؛ گفت: یکی از ارزش های جامعه ایرانی از زمان های قدیم تاکنون، اعتقاد به نیکوکاری و انجام کار خیر است؛ بنابراین هر کجای تاریخ را ورق بزنیم نام نیک مدرسه سازان را مشاهده می کنیم.

وی افزود: در اوایل انقلاب آمار خیرین و نیکوکاران بسیار اندک بود، اما پس از پیروزی انقلاب و پس از گذشت 40 سال از انقلاب شاهد وجود بیش از 650 هزار خیر مدرسه ساز داخل کشور و بیش از هزار خیر در خارج از کشور هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مجموعه 530 هزار کلاس درس در کشور، بیش از 110 هزار واحد آن توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است و در سال های اخیر، آورده های خیرین بیشتر از اعتبارات عمرانی تخصیصی دولت بوده است.

وی از دو نوبته بودن 10 درصد مدارس در کشور خبر داد و گفت: حدود یک سوم از فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

بطحایی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح همکاری خیرین براساس فصل 6 سند تحول بنیادین، گفت: در سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بر سنت پسندیده مدرسه سازی همواره تأکید شده و ایشان آن را صدقه جاریه دانسته اند؛ بنابراین تلاش برای مدرسه سازی، جهادی مقدس است.

وی در پایان گفت: به عنوان عضوی از جامعه بزرگ فرهنگیان، خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز را ارج می نهم و دست تک تک آنها را می بوسم.


706

کد خبر: 955621

وب گردی

وب گردی