طرح دبی برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 میلادی

در ماه گذشته میلادی شهر دبی میزبان یک کنفرانس بین¬المللی در مورد بازار مسافرت کشورهای عربی بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در این کنفرانس مسئولان این مقصد گردشگری جهانی اعلام کردند که قصد دارند تا با توسعه برنامه­‌های گردشگری شهر دبی شرایطی را فراهم کنند تا با استفاده موقعیت ترانزیتی شهر دبی و فرودگاه بین‌­المللی دبی تعداد گردشگران وارد شده به این شهر را افزایش دهند.

در سال­‌های اخیر شهر دبی شاهد یک جهش چشمگیر در تعداد گرشگرانی بوده­ است که تور دبی را برای سفر انتخاب کردند. برابر طرحی که از سوی امیرنشین دبی اعلام شده است آنها قصد دارند تعداد گردشگران این شهر را به دو برابر سال 2012 میلادی برسانند. این امر یعنی ورود سالیانه 20 میلیون گردشگر به دبی.

مسئولان شهر دبی بر این باور هستند که با ایجاد تغییراتی در قوانین کنسولی و شرایط صدور ویزا می‌­توانند سالیانه چند هزار گردشگر بیشتر را برای بازدید جذب تور ارزان دبی کنند. این تسهیلات کنسولی قرار است در مورد شهروندان کشورهایی اعمال شود که تا کنون شرایط اخذ ویزا در مقصد ( فرودگاه دبی) برای آن‌ها میسر نبوده است. تور دبی به یکی از پرفروش‌ترین تورهای آژانس های مسافرتی تبدیل خواهد شد.

این امر به معنای یک رشد چشمگیر در تعداد گردشگرانی است که وارد شهر دبی می­‌شوند. در حال حاضر بیش از 70 درصد مسافرانی که از فرودگاه دبی به عنوان ترانزیت استفاده می­‌کنند شهروندان کشورهایی هستند که هنوز شرایط اخذ ویزا در مبادی ورودی دبی را ندارند.

به هر صورت عضام کاظم مدیر سازمان توسعه گردشگری شهر دبی اعلام کرده است که این قوانین جدید در راستای طرحی است که از سال 2013 میلادی برای توسعه گردشگری تصویب شده است. او اعلام کرده است که برنامه تسهیل صدور روادید در چارچوب طرحی است که بر اساس چشم انداز 20 میلیون گردشگر برای شهر دبی ترسیم شده است. به هر صورت این امر به معنای آن است که مسافران ترانزیتی بیشتری زمان بیشتری را در شهر دبی خواهند گذراند و منابع مالی جدیدی نصیب این شهر خواهد شد. برابر گزارش سالیانه گردشگری تعداد اتاق­‌های هتل­‌های شهر دبی سال گذشته 4 درصد رشد داشته است و این شهر ظرفیت پذیرایی از 107431 مهمان را به صورت روزانه دارد. البته در همین گزارش قید شده است که نرخ اشغال اتاق هتل های دبی در سال گذشته در سطح 78 درصد ثابت باقی مانده است.

این گزارش همچنین اشاره کرده است که تسهیل قوانین کنسولی موحب افزایش گردشگران خارجی در شهر دبی شده است. طبق این گزارش از ماه شهریور سال 1395 میلادی شهروندان چینی و در دی ماه سال 1395 شهروندان روسی نیز اجازه آن را یافته­‌اند تا در فرودگاه دبی درخواست صدور ویزا نمایند. پس این اتفاق تعداد گردشگران روسی که به شهر دبی سفر می­کنند با یک افزایش 121 درصدی به بیش از 530 هزار نفر رسیده است. در همین زمان تعداد مسافران چینی نیز با یک رشد 41 درصدی به بیش از 746 هزار نفر رسیده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر کشور چین پنجمین مبدا اعزام گردشگر به شهر دبی می­‌باشد.

400

کد خبر: 957024

وب گردی

وب گردی