طرح جدید بازیافت گازهای زاند پتروشیمی مهاباد راه اندازی شد

یک مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح جدید بازیافت گازهای زائد (پروپان) پتروشیمی مهاباد از چین به عنوان بزرگترین خریدار پلی اتیلن این مجتمع پتروشیمیایی نام برد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پتروشیمی کردستان، «مسعود جعفری» درباره جزئیات اجرای طرح جدید توسعه‌ای در پتروشیمی مهاباد، گفت: با استفاده از دانش بومی در زمینه کاهش هزینه‌های تولید به موفقیتی بزرگ دست یافته و با راه‌اندازی سامانه‌ای جدید، میزان بازیافت پروپان مصرفی در پتروشیمی مهاباد به بالای 80 درصد رسیده است.

رئیس خدمات فنی پتروشیمی مهاباد با اعلام اینکه با تغییر شرایط عملیاتی واحد موفق شدیم تناژ تولید محصول به ازای هرکیلوگرم کاتالیز را به دو برابر افزایش دهیم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، حدود 80 درصد گازهای ارسالی به مشعل را به مجتمع پتروشیمی مهاباد برگردانیم و استفاده کنیم.

در همین حال، «عباس فرشباف» رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد هم یادآور شد: محصول پلی ‌تیلن پتروشیمی مهاباد در سه ماهه اول سال جاری به میزان 56 تن تولید شده و90 درصد از تولید به چین صادر شده است.

پتروشیمی مهاباد یکی از طرح‌های افتتاح شده در طول فعالیت دولت یازدهم در مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که در کنار طرح‌هایی همچون پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن ایلام، کردستان، لرستان، کاویان و مروارید از مهمترین طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب را تشکیل می‌دهد.

پتروشیمی مهاباد از ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک برخوردار است، این طرح پس از بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

402

کد خبر: 959444

وب گردی

وب گردی