پیشرفت ۶۰ درصدی سامانه جامع تجارت

یک مقام مسئول گفت: سامانه جامع تجارت با پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی، موجب یکپارچه سازی اسناد تجاری و رصد کل فرآیند از تجارت فرامرزی تا تجارت داخلی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛عباس تابش اظهار کرد: در دنیا برای شفاف سازی تجارت، الکترونیکی کردن فرآیندها را دنبال می کنند که نتیجه آن حذف سود واسطه ها و تحویل کالا به مصرف کننده نهایی با لحاظ شدن سود منطقی تامین کننده است.

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس بند ۲۳ سیاست های اقتصاد مقاومتی که بر شفاف سازی و روان سازی شبکه های توزیع تاکید می کند، عملیاتی شدن سامانه جامع تجارت و زیر بخش های آن در حال پیگیری است.

او از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سامانه تجارت خبر داد و تصریح کرد: با یکپارچه سازی اسناد تجاری، کل فرآیند از تجارت فرامرزی تا تجارت داخلی قابل رصد و نظارت می شود و امکان تحلیل های درست را برای تصمیم گیران هم فراهم می کند.

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت درباره علت تاخیر در اتصال گمرک و راه اندازی نشدن صندوق های مکانیزه فروش گفت: به زودی با تحویل شماره پرونده اسناد یکپارچه به گمرک، کار ترخیص انجام و اطلاعات ترخیصی به سامانه ارائه می شود تا ادامه فرایند تجارت از طریق انبارها و حمل و نقل کالا تا تحویل به دست مصرف کننده رصد شود.

او افزود: صندوق های مکانیزه در حلقه آخر زنجیره فروش است که سازمان امور مالیاتی در حال پیگیری این کار است.

تابش همچنین از افزایش ۸۱ درصدی ارائه اطلاعات اسناد نفتی و اسناد حمل ونقل دامپزشکی در سامانه جامع تجارت خبر داد.

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید از قیمت واقعی کالاها با احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط فعلی بازار مطلع شوند ؟ پاسخی نداشت.

منبع : مهر

402

کد خبر: 960142

وب گردی

وب گردی