دانشگاه آزاد اردبیل برای دانشجویان ممتاز مقطع ارشد تخفیف شهریه در نظر می گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دارای 53 رشته در کارشناسی ارشد است که شامل گروه های علوم انسانی، فنی مهندسی و علوم پایه می شود.

دکتر اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه رشته های کارشناسی ارشد واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دارای 53 رشته در کارشناسی ارشد است که شامل گروه های علوم انسانی، فنی مهندسی و علوم پایه می شود.

وی ادامه داد: از جمله رشته های شاخص در علوم انسانی می توان به رشته حقوق در گرایش های مختلف مانند حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، مدیریت دولتی، مدیریت اجرایی، حسابداری، مدیریت ورزشی، زبان انگلیسی و علوم ارتباطات اشاره کرد. رشته های شاخص در علوم پایه شامل رشته های فیزیک اتمی و ملکولی، شیمی در گرایش های تجزیه، معدنی، شیمی آلی،فیتوشیمی، نانو شیمی، محیط زیست، زیست شناسی سلولی و مولکلولی و زیست شناسی علوم گیاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: از جمله رشته های شاخص در علوم فنی مهندسی می توان به رشته مهندسی برق، الکترونیک، سیستم های الکترونیک دیجیتال، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری و طراحی شهری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: به دنبال تاسیس رشته عمران هستیم، خوشبختانه هیات علمی مناسبی در حوزه عمران برخورداریم و پتانسیل ایجاد این رشته را داریم.

رسولی بیان کرد: خوشبختانه در تمامی رشته هایی که نیازمند آزمایشگاه هستند، امکانات خوبی داریم. تجهیزات ما در آزمایشگاه ها بی نظیر است به گونه ای که شاید در سطح استان و سایر دانشگاه های دیگر این امکانات فراهم نشده باشد. تمامی نیازهای آزمایشگاهی و کارگاهی ارشد ما برطرف شده است. اتفاقا ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجو داریم و به دنبال آن هستیم بتوانیم از آزمایشگاه ها و کارگاه ها برای ارائه خدمات به نهادها، سازمان ها و شرکت های خصوصی استفاده کنیم.

وی افزود: برای دانشجویان ممتاز بحث تخفیف شهریه را در نظر گرفته ایم، همچنین وام و تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و دانشجویان می توانند به صورت اقساط شهریه خود را پرداخت کنند. تلاش می کنیم دانشجویان بدون اینکه متحمل فشار شوند بتوانند تحصیلات خود را بگذرانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: شرایط ما به گونه ای است که دانشجویان در صورت نیاز می توانند تسهیلات رفاهی مورد نظرشان را در خواست دهند و ما نیز به آن ها نیز رسیدگی خواهیم کرد، همچنین تلاش می کنیم نیاز آن ها را تامین کنیم و سعی می کنیم برنامه ریزی برای دانشجویان ارشد به گونه ای باشد که بتوانند در کنار اشتغال به تحصیل نیز بپردازند زیرا بسیاری از این دانشجویان شاغل هستند، برنامه ریزی های درسی آنان در خارج از وقت اداری و یا در پایان هفته تنظیم شده است.

201

کد خبر: 960652

وب گردی

وب گردی