ایران و روسیه می توانند همکاری موفقی در بازسازی عراق داشته باشند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران و روسیه می توانند همکاری موفقی در بازسازی عراق و سوریه داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفیر روسیه در ایران دیدار و گفتگو کرد.

فلاحت پیشه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب و رو به رشد دولت ها و مجالس ایران و روسیه بر تقویت هر چه بیشتر گفتگوهای نمایندگان مردم دو کشور تاکید کرده و گفت: تبادلات هیات های متعدد میان مجالس دو کشور نشان دهنده میل دو طرف برای تقویت مناسبات دوستانه فیمابین است که باید با کار مشترک این روابط حفظ شده و ارتقاء یابد.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به ضرورت حل موانع و مشکلات همکاری های اقتصادی ایران و روسیه افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد جلسات ماهانه ای را با اعضای سفارت روسیه در تهران و فعالان اقتصادی و بازرگانان روسی برگزار نماید تا به راه حلی برای غلبه بر موانع موجود برسیم.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری موفق ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه گفت: با توجه به موفقیت ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه، دو کشور می توانند همکاری موفقی نیز در روند بازسازی این کشورها و سرمایه گذاری مشترک در پروژه های تعریف شده داشته باشند.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در ابتدای این دیدار ضمن تبریک ریاست فلاحت پیشه بر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط مجالس دو کشور در سطح بالایی در جریان است و در دوره پیش رو نیز از تقویت و ارتقاء سطح مناسبات میان مجالس دو کشور استقبال می‌کنیم.

سفیر روسیه در تهران در ادامه روابط اقتصادی تهران - مسکو را مهم ارزیابی کرد و گفت: در روند همکاری های اقتصادی ایران و روسیه موانعی وجود دارد که موجب کند شدن این مناسبات شده است.

جاگاریان همچنین گفت: همکاری‌های استانهای ایران و روسیه، نقش مهمی در تقویت روابط اقتصادی دو کشور دارد و در این راستا مقامات استان مازندران و ولگاگراد روسیه در حال مذاکره و گفتگو برای همکاری بیشتر هستند.

سفیر روسیه در تهران در پایان گفت: روسیه و ایران بنا به تقاضای دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند و تا زمانی که دولت سوریه خلاف این را اعلام نکند، حضور در سوریه، کمکهای مستشاری و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که فلاحت پیشه به تازگی جایگزین علاءالدین بروجردی در راس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963083

وب گردی

وب گردی