واحد گرانول‌سازی گوگرد پالایشگاه بندرعباس به بهره‌برداری رسید

واحد گرانول‌سازی گوگرد پالایشگاه نفت بندرعباس با تلاش متخصصان این شرکت با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن به بهره‌برداری رسید.

به گزاش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور، مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس گفت: واحد گرانول‌سازی گوگرد به منظور حذف آثار مخرب زیست‌محیطی ذرات گوگرد در هوا و با هدف کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، با ظرفیت تولید ۲۵۰ تن در روز گوگرد گرانول راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به این که در این واحد، گرانول گوگرد با قطر ۲ تا ۶ میلی متر و با امکان بارگیری به شکل فله و بسته‌بندی تولید می‌شود، افزود: تا پیش از این، گوگرد تولیدی پالایشگاه به صورت کلوخه به بازار عرضه می‌شد که افزون بر آلودگی زیست محیطی ناشی از پراکنده شدن به شکل غبار گوگردی، بازار عرضه آن نیز محدود بود.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس گفت: با راه‌اندازی واحد گرانول‌سازی، کل گوگرد تولیدی در پالایشگاه بندرعباس به صورت گرانول که دارای ارزش افزوده بیشتری است، تولید می‌شود و در بخش بسته‌بندی نیز با توجه به نیاز مشریان، امکان بسته‌بندی گوگرد گرانول شده در بسته های ۵۰ کیلوگرمی و یک تنی وجود دارد.

نامور تاکید کرد: واحد گرانول‌سازی گوگرد شامل مخزن نگهداری گوگرد مذاب ارسالی از واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت هزار و ۵۰ تن، سامانه انتقال گوگرد مذاب،۲ دستگاه گرانول‌سازی و سامانه انتقال گرانول با نوار نقاله به سیلوهای ذخیره‌سازی است. این واحد دارای سه سیلوی ذخیره‌سازی گوگرد گرانول هرکدام به ظرفیت ۳۵۰ تن است.

او افزود: هسته اصلی این واحد، دستگاه‌های گرانول‌سازی است که به شکل استوانه و در حال چرخش هستند و ورودی اصلی آن، گوگرد مذاب ارسالی از مخازن نگهداری گوگرد مذاب است که به همراه هوا، بخار و آب برای تولید گرانول به داخل این استوانه دوار تزریق می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس تصریح کرد: از آن جایی که در این روش گرانول‌سازی گوگرد، تبادل حرارت به صورت برخورد مستقیم گوگرد با ذرات آب و بخار صورت می گیرد، کنترل و جداسازی گرد و غبار تولیدی برای افزایش کیفیت محصول تولیدی اهمیت بالایی دارد.

شایان یادآوری است که واحد گرانول‌سازی گوگرد از طرح‌های جانبی پروژه ملی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و گازوئیل شرکت پالایش نفت بندرعباس است که با تلاش و همت متخصصان پالایشگاه بندرعباس به طور کامل به بهره‌برداری رسید.

در شرکت پالایش نفت بندرعباس روزانه ۱۳۰ تن گوگرد تولید می‌شود که با اضافه شدن واحد بازیافت گوگرد جدید در پروژه ملی افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و گازوئیل پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ تن گوگرد، مجموع گوگرد تولیدی در این پالایشگاه به ۲۵۰ تن در روز می‌رسد. در فرآیند گرانوله کردن، گوگرد مذاب به دانه‌های گرانول با دانه‌بندی مشخص تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 963289

وب گردی

وب گردی