سمپوزیوم یک روزه «پزشکی شخصی» برگزار شد

سمپوزیوم یک روزه «پزشکی شخصی» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در مرکز همایشهای بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سمپوزیوم یک روزه پزشکی شخصی به همت انجمن علمی دانشجویی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه الزهرا (س)، با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مرکز تحقیقات پزشکی شخصی در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.
این سمپوزیوم به همت انجمن علمی دانشجویی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه الزهرا (س) با رویکرد «آشنایی با علم نوین پزشکی فرد محور» با حضور امیرعلی حمیدیه دبیرستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی، محمدعلی صارمی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی شخصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، مسعود هوشمند هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، رضا نکوئیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ندا گلیجانی مقدم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) و همچنین حدود 200نفر ازفعالان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.
محورهای این سمپوزیوم شامل پزشکی شخصی، آینده پزشکی، روشهای تشخیصی در پزشکی شخصی، سرطان و پزشکی شخصی، نقش فارماکو ژنتیک در پزشکی شخصی، ارتقا سبک زندگی با پزشکی شخصی بود.
امیرعلی حمیدیه دبیرستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی، در این رویداد ابتدا به اهمیت به روز رسانی روشهای درمانی و پزشکی برپایه پزشکی شخصی پرداخت.
وی ضمن مقایسه شانس بقای بیماران لوسمی در گذشته که یک بیماری کاملا کشنده بود با وضعیت کنونی این بیماری که با شیمی درمانی و پیوند سلولهای بنیادی در حال حاضر شانس بقا بطور چشمگیری افزایش یافته، بر لزوم بیمار محور بودن و نه بیماری محوری تاکید کرد و افزود: امروزه به جای درمان بیماران، سعی پزشکان تنها بر درمان بیماری است و درمان برای هر شخص برای خود وی انجام می شود.
حمیدیه در ادامه به اهمیت و اهداف پزشکی شخصی، بعنوان درمانی که امروزه باید در جنبه های مختلف علوم پزشکی درنظر گرفته شود تاکید کرد و اهداف پزشکی فرد محور را پیشگیری، تشخیص، تعیین پیش آگاهی و درمان هوشمندانه و هدفمند خواند و علومی مانند ژنومیکس، اپی ژنومیکس و پروتئومیکس را از ابزارهای دقیق این علم معرفی کرد.
وی همچنین در رابطه با درمان های مبتنی بر سلول های ایمنی من جمله CAR-T cell به عنوان یکی از روش های درمانی فرد محور به ارائه مطالبی پرداخت و به بازار و اهمیت این علم در دنیا اشاره کر‌د.

انتهای پیام/

کد خبر: 964904

وب گردی

وب گردی