تصویب ساخت ۱۲۰ هزار کلاس درس در استان تهران طی ۵ سال

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: در جلسه استانداری تهران مقرر شد طی 5 سال، 120 هزار کلاس درس در این استان ساخته شود.

به گزارش ایسکانیوز امیرنعمت بنی‌آدم رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مدرسه کشتی دانش‌آموزی جهان پهلوان تختی از انعقاد تفاهم نامه همکاری برای ساخت مدارس جدید که یکشنبه گذشته در استانداری تهران برگزار شد خبر داد و گفت: قرار است طی 5 سال، 120 هزار کلاس درس در استان تهران ساخته شود.

وی با بیان اینکه طی پنج سال نیاز فضای آموزشی تهران برطرف می‌شود، افزود: قرار است 30 هزار کلاس را خیرین، 30 هزار کلاس درس را دولت، 30 هزار کلاس را نهادها، بانک و بنیادها بسازند و 30 هزار کلاس از محل ارزش افزوده ساخته شود یعنی وزارت آموزش و پرورش زمین‌هایی که در بافت مرکزی و تجاری شهر دارد را می‌فروشد و صرف ساخت مدارس جدید می‌کند.

بنی‌آدم به ساخت مدرسه در منطقه 22 تهران اشاره کرد و گفت: کمبود مدرسه در منطقه 22 بزرگ‌ترین معضل است و در حال برنامه‌ریزی در این خصوص هستیم؛ قرار است 2 نماینده جدید در منطقه 22 تعیین کنیم زیرا منطقه 22 در 5 سال آینده 200 مدرسه نیاز دارد و خیرین کمک خواهند کرد اگر از سوی شهرداری، زمین در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه از 120 هزار کلاس درس که قرار است ساخته شود، 40 درصد تخریب و بازسازی می‌شوند و تعدادی دیگر نوساز و جدید خواهند بود، ادامه داد: برای ساخت مدارس در تهران مشکل زمین داریم و مخصوصا بافت مرکزی که امیدواریم حل شود.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با اشاره به وجود 1500 خیر در تهران، اظهار کرد: در مهر ماه امسال 17 مدرسه جدید خیرساز در استان تهران افتتاح می‌شود که هرکدام از این مدارس بین 8 تا 10کلاس درس دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965201

وب گردی

وب گردی