3700 خانواده متقاضی فرزندخواندگی/مشکلات سامانه فرزندخواندگی برطرف شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند که بر اساس اولویت بندی، روندکار انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهشید موقر با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی تسهیل فرآیند فرزندخوازندگی است، گفت: در این زمینه برنامه ها و طرح های خوبی پیش بینی شده است که از جمله می توان به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: هر چند سامانه اشاره شده در هفته های گذشته به دلیل عدم پشتیبان با قطع و وصل های روبرو بوده است اما خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفته این سامانه پشتیبان پیدا کرده است و دیگر مشکلی نخواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه تا امروز ۸ هزار نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند و پشت نوبت قرار دارند.

تا امروز ۸ هزار نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند و پشت نوبت قرار دارند

وی با اشاره به شرایط بچه ها در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی گفت: اکثر این بچه ها کودکان بدسرپرست هستند و برخی از آنها مشکلات پزشکی اعم از معلولیت دارند و قاعدتا خانواده های کمتری برای سرپرستی آنها اقدام می کنند.

موقر ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش می کند با توجه به تعداد خانواده های متقاضی، شرایط واگذاری بچه ها را به خانواده ها تسهیل کند و در این زمینه از بروکراسی های اداری بکاهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به نگهداری کودکان در مراکز بهزیستی گفت: هم اکنون ۴ شیرخوارگاه در سطح استان تهران فعال هستند که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می کنند.

وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در بهزیستی استان تهران، تعداد واگذاری کودکان به خانواده ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که البته این روند باید ادامه پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 965546

وب گردی

وب گردی