ثبت رشد سه درصدی صادرات غیر نفتی/ تردد۳۷هزار فروند شناور به بنادر با افزایش سه برابری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترابری دریایی بالغ بر شش میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان و تردد ۳۷هزار شناور به بنادر با افزایش سه برابری طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" گزارشی از عملکرد مجموعه بیش از ۷۰ بندر استان هرمزگان در چهار ماهه نخست سال ۹۷ را تشریح کرد و اظهار داشت: از مجموع ۳۲ میلیون و ۸۲۵ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۲۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۱ میلیون و ۲۸۵ هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

رشد ۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

این مقام مسؤول حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۷۷۰ تن با رشد مثبت سه درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، یک میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۱ تن از این کالاها، ترانشیپ و یک میلیون و ۹۰۳ هزار تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (حمل و نقل کالا از طریق آب های ساحلی) دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۹۵ تن و همچنین واردات دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۹ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

صادرات ۴.۵ میلیون تن انواع فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۴۲ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۱۵هزار و ۴۳۷ تن، ترانزیت و شش میلیون و ۳۴۴ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین جابجایی ۳۸۲ هزار و ۲۱۳ تن محموله های وارداتی فرآورده نفتی نیز به انجام رسید.

۷۸۵ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

او اظهار داشت: در دوره زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۷۸۵ هزار و ۵۸۵ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

عفیفی پور از جایگاه بی نظیر و اهمیت ویژه استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران سخن به میان آورد و بیان کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه که یک دوره زمانی چهارماهه را شامل می شود، ترابری شش میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۹۹ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تردد ۳۷ هزار فروند شناور به بنادر با افزایش سه برابری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری۳۷ هزار و ۲۶۲ فروند شناور در این بنادر و ثبت رشد مثبت۲۱۶درصدی در این رابطه خبر داد و گفت: از این رقم، یکهزار و ۸۱۵ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۳۵ هزار و ۴۴۷ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966231

وب گردی

وب گردی