کشف سه انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی/ کشف انبار بزرگ احتکار مواد غذایی در شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس از کشف سه انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی و یک انبار بزرگ مواد غذایی در شیراز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز علی القاصی با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر بازرسی از محل انبار اقلام دارویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی گفت: در نتیجه این بازرسی مقادیر قابل توجهی انواع دارو کشف و ضبط شد.


وی با بیان اینکه دارو‌های مکشوفه شامل اقلام متعدد از جمله دارو مجاز، غیر مجاز و دارو‌های گران قیمت و کم یاب بوده است، افزود: پس از کشف انبار اول دو انبار دیگر احتکار دارو در این شهرستان کشف شد.


رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و گفت: فرد دستگیر شده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می‌برد.

القاصی با بیان اینکه طبق نظر اولیه کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش دارو‌های کشف شده قریب به ۴۵ میلیارد ریال است، ادامه داد: شب گذشته با دستور قضایی بیش از ۳۰ کامیونت دارو از انبار‌های غیر استاندارد به انبار‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم در راستای تفکیک دارو‌های تاریخ مصرف گذشته از دارو‌های سالم صادر شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: پرونده مطروحه در دادسرای شهرستان ممسنی در حال بررسی و تکمیل تحقیقات و اخذ گزارشات کارشناسی است.


رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به کشف انبار بزرگ احتکار مواد غذایی در یکی از مناطق شیراز گفت: متهم این پرونده نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده مواد غذایی با قرار صادره از سوی دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در بازداشت به سر می‌برد و انبار مورد نظر با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمپ شد.


القاصی با بیان اینکه از این انبار مواد غذایی بیش از یک هزار تن انواع کالا کشف شده، اضافه کرد: ارزش تقریبی این کالا‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.


وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با محتکران مایحتاج ضروری مردم همچون گذشته عزم و اراده راسخ دارد، افزود: بلحاظ عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و حساسیت‌های موجود اطلاع رسانی از اقدامات و برخورد‌ها قاطع دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 967228

وب گردی

وب گردی