با بهره برداری از 41 هزار واحد تولیدی برای 800 هزار نفر شغل ایجاد شد

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تا کنون 808 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور را با 41 هزار و 904 واحد صنعتی به بهره برداری رسانده است و اشتغالی بالغ بر827 هزارو 147 نفر در آنها ایجاد شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا، این سازمان همچنین به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط خدمات حمایتی و نرم افزاری را نیز به منظورتوسعه و ارتقای بهره‌وری صورت داده است که ارتقای فناوری صنایع کوچک و متوسط در قالب شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، ایجاد مرکز مبادله فناوری با سایر کشورها (مانند مرکز مبادله با کره جنوبی)، احداث شهرک‌های فناوری، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله این خدمات است.
همچنین حمایت از ارتقای منابع انسانی صنایع کوچک و متوسط در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریتی و مهارتی، برگزاری تورهای صنعتی، ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی ونیز توسعه بازارهای داخلی و صادراتی و حمایت از توسعه بازارهای داخلی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط در قالب اقدامات حمایتی همچون حضور در نمایشگاه، اعزام و دعوت از هیئت‌های تجاری، ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌‌های صادراتی و برندهای مشترک از سوی این سازمان به منظور حمایت از توسعه بنگاههای کوچک و متوسط تولیدی انجام شده است .
علاوه براین کلینیک‌های کسب وکارو حمایت از استقرار مشاورین نیز به منظور ارائه خدمات توسعه کسب وکار (BDS) به صنایع کوچک و متوسط ودر قالب ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب وکار از دیگر اقدامات حمایتی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از واحدهای صنعتی است.
در این راستا صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز با اعطای تسهیلات ارزان قیمت، پذیرش واحدهای صنعتی در فرابورس و بورس کالا توانست حمایت شایان توجهی ازSME ها به عمل آورد.

به هم رسانی صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از سیاستهای وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت نیز از سوی این مجموعه دنبال شد که بدین منظور توسعه خوشه های کسب وکار، استقرار نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) و پیوند صنایع کوچک و متوسط و بزرگ صورت گرفت .

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی همچنین به منظور بهبود فضای کسب وکاردر صدد تدوین قوانین و مقررات متناسب با صنایع کوچک و متوسط و تسهیل فرایند ایجاد و توسعه کسب وکار برآمد و توانست در این زمینه قدم های موثری بردارد .

انتهای پیام/

کد خبر: 968421

وب گردی

وب گردی