توان موشکی عامل صیانت ملت در برابر دشمن گستاخ است

رئیس مجلس در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس گفت: امروز آمریکایی‌ها نوعی تروریسم دولتی را رهبری می‌کنند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی زده‌اند و اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا چیز دیگری ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس گفت: ما برای دوستی با همسایگان گاه هزینه زیادی داده‌ایم و گذشت کرده‌ایم، اما این گذشت برای فهم عمق ارزش زیادی که برادری و دوستی همسایگان برای ملت ما داشت انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام حمله و تجاوز صدام به کشور کویت ما بلافاصله جانب کویت را گرفتیم و برادری خود را ثابت کردیم، گرچه می‌دانستیم آنها در جنگ صدام با ایران جانب صدام را داشتند، اما ما گذشت کردیم.

وی افزود: امروز باید صحنه دوستی و همکاری شفاف باشد. از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با گفت‌وگو و مذاکره با کشورهای منطقه آن را حل و فصل کنیم.

لاریجانی اضافه کرد: احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست که گرگ همه منطقه است. آقای ترامپ مدعی است که سیاست‌های اسلاف گذشته‌اش در منطقه اشتباه بوده چون ۷۰۰۰ میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است و سودی نبرده‌اند و ایشان می‌خواهد آن را تلافی کند، یعنی می‌خواهد ۷۰۰۰ میلیارد دلار از ثروت کشورهای منطقه را غارت کند و راهکاری که برگزیده ترساندن کشورهای منطقه و فشار بر آنها برای همکاری با اسرائیل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سؤال این است که در این سیاست منافع ملت‌های منطقه کجای آن است؟ شاهد هستید که آقای ترامپ تنها ملت ایران را مورد هجمه قرار نداده بلکه او می‌خواهد به همه ملت‌های منطقه لطمه بزند. ملت ایران را با تحریم و سایر ملت‌ها را با تهدید و غارت ثروت آنان مورد هجوم قرار داده است.

وی افزود: امروز اگر در این موضوع روشن کشورهای منطقه دچار غفلت شوند، دولت فعلی آمریکا که تمام قد در خدمت صهیونیست‌هاست، همه کشورهای غفلت‌زده منطقه را به خاک سیاه خواهد نشاند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما خیرخواهانه نظر خود را اعلام کردیم، سایر دولت‌ها باید مقابل زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکا بایستند، والا اگر آمریکا فرصت پیدا کند به هیچ کدام آنها رحم نخواهد کرد. شاهد بودیم که سه روز پیش همه کشورهای منطقه را که با آمریکا همکاری دارند تهدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قدر ایران و نیروهای قدرتمند مسلح ایران را بدانید که این‌گونه مقابل قلدری رژیم آمریکا ایستاده و اگر آمریکا خدای ناخواسته فرصت پیدا کند همه شما را به پابوسی نتانیاهو به تلاویو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می‌کند و بر چاه‌های نفت شما سربازان آمریکایی را مسلط خواهد کرد.

وی افزود: آقای ترامپ و پمپئو مدعی‌اند که در کنار ملت ایران هستند، اما می‌گویند می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم تا به زندگی ملت ایران لطمه بزنیم. اقتصاد آنان را تخریب کنیم، این دو موضوع چگونه قابل جمع است؟ آیا فریبکاری و تناقض‌گویی نیست؟

لاریجانی اضافه کرد: آنها که در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند جنگ علیه ملت ایران به راه بیندازند، با مکر و خدعه وارد شده‌اند. شما کنار ملت ایران نیستید، شما به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، علیه کودکان، علیه زنان و بیماران ملت ما برخاسته‌اید و درست مثل تروریست‌ها عمل می‌کنید که به زنان و کودکان و افراد بیگناه حمله می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز آمریکایی‌ها نوعی تروریسم دولتی را رهبری می‌کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی زده‌اند و اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا چیز دیگری ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970386

وب گردی

وب گردی