روسیه پاسخ هشدار واشنگتن را داد

رئیس کمیته سیاست گذاری سنای روسیه اعلام کرد که هرگونه تلاش آمریکا برای محاصره روسیه، به معنای اعلام جنگ است.

به گزارش گروه بین المللی ایسکانیوز، عضو ارشد سنای روسیه در واکنش به ادعای آمریکا در مورد محاصره دریایی روسیه برای جلوگیری از نفوذ این کشور در خاورمیانه، اعلام کرد که هرگونه اقدام آمریکا، اعلام جنگ علیه روسیه خواهد بود.

به گزارش راشا تودی، به دنبال تهدید وزیر کشور آمریکا مبنی بر احتمال محاصره دریایی روسیه، «الکسی پوشکوف» رئیس کمیته سیاست گذاری اطلاعاتی مجلس سنای روسیه اعلام کرد که هرگونه تلاشی از سوی آمریکا برای استفاده از نیروی دریایی خود به منظور مسدود کردن مسیر‌های تجارت روسیه، به منزله اعلان جنگ خواهد بود.
وی گفت: «محاصره روسیه توسط آمریکا براساس قوانین بین المللی، به معنای اعلان جنگ خواهد بود.»
پوشکوف این اظهارات را در واکنش به صحبت‌های اخیر «رایان زینکه» وزیر کشور آمریکا مطرح کرد که پیشنهاد داده بود آمریکا می‌تواند از نیروی دریایی خود به منظور مسدود کردن مسیر‌های ارتباط انرژی روسیه با بازار‌های خاورمیانه استفاده کند.
این قانونگذار روس همچنین این ادعای زینکه را که منافع تجاری دلیل واقعی مداخله روسیه در سوریه است، «حرف پوچ و یاوه گویی محض» خواند و گفت: این ایده که روسیه به صورت بالقوه می‌تواند انرژی خاورمیانه را تامین کند؛ خاورمیانه‌ای که خود «لبریز از نفت» است، کاملا از واقعیت به دور است.
در واقع روسیه هیچ نفت و انرژی به منطقه- که خودش بزرگترین صادرکننده نفت است- عرضه نمی‌کند و هرگز اعلام نکرده است که هیچ برنامه‌ای برای این کار دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 971989

وب گردی

وب گردی