تمرکز بر پژوهش، فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه راه نجات و کارآمدی دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: تمرکز بر پژوهش، فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه راه نجات و کارآمدتر شدن دانشگاه است و در دوره جدید فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه پژوهش و فناوری مرکز ثقل و موتور محرکه به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در جلسه هم افزایی مدیران پژوهشی و ارتباط با صنعت واحدهای استان اردبیل با دکترمحمدی؛ معاون مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر مهدوی؛ مدیر پژوهش های کاربردی و امور قراردادهای برون دانشگاهی اظهار کرد: حضور مدیران ستادی در استان و ارائه بازخوردهای مناسب و تبیین سیاست های کلان دانشگاه می تواند موجب تحرک و بهبود عملکرد واحدهای استان شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان در تلاش هست تا اکوسیستم فناوری و کارآفرینی را در استان ایجاد و تقویت کند. در همین راستا مجتمع شاهد را به عنوان سرای نوآوری دانشگاه تخصیص داده است و در این سرای نوآوری، واحدهای رشد و فناور و شرکت های دانش بنیان استقرار پیدا کرده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر در این مجموعه یک خط تولید گیاهان دارویی راه اندازی شده و محصول دانش بنیان چراغ روشنایی با بالاترین بهره نوری در کشور به مرحله تجاری سازی رسیده است.

دکتر رسولی: در حال حاضر طرح توسعه مشارکت اعضای هیأت علمی در شناسایی و حل مسائل دانشگاه در حال اجرا هست. هر عضو هیأت علمی باید علاوه بر فعالیت های آموزشی در قالب کارگروه های تخصصی حداقل در یک زمینه درگیر مسائل تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های دانشگاه باشد.

رسولی افزود: با مطالعات و هم اندیشی های لازم برای دانشگاه آزاد اسلامی استان دو موضوع گردشگری و سلامت به عنوان مسئولیت اجتماعی استانی تعیین شده است و برای هر واحد شهرستانی هم مسئولیت اجتماعی محلی تعریف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه محور اصلی توسعه استان گردشگری هست، با مطالعه زنجیره این صنعت در سطح استان و کشور، طرح هتل آموزشی دانشگاه (یونی هتل) در سرعین در حال پیاده سازی هست.

رسولی ادامه داد: این طرح از سوی استانداری اردبیل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است و این طرح قرار هست پایلوت ملی شود. در نظر داریم مرکز سرعین را به مرکز آموزش های مهارتی ملی و بین المللی گردشگری تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: ساختار و سیستم دانشگاه تاکنون به گونه ای بوده که از ظرفیت اعضای هیأت علمی نه تنها در شناسایی و حل مسائل جامعه به خوبی استفاده نشده است بلکه در حل مسائل دانشگاه هم از این ظرفیت عظیم بهره گرفته نشده است.

رسولی تصریح کرد: در حال حاضر طرح توسعه مشارکت اعضای هیأت علمی در شناسایی و حل مسائل دانشگاه در حال اجرا هست. هر عضو هیأت علمی باید علاوه بر فعالیت های آموزشی در قالب کارگروه های تخصصی حداقل در یک زمینه درگیر مسائل تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های دانشگاه باشد.

وی اضافه کرد: کارگروه عمران و معماری، کارگروه اقتصاد کشاورزی، کارگروه آموزش های تخصصی آزاد و الکترونیکی، کارگروه ارتباطات از جمله کارگروه های فعال می‌باشد و باید از ظرفیت های اعضای هیأت علمی در درجه اول در حل مسائل دانشگاه و در مرحله بعد در حل مسائل جامعه به نحو مطلوب بهره ببریم.

کد خبر: 974268

وب گردی

وب گردی