اتصال 25 میلیارد دستگاه به اینترنت تا سال 2021

یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی در زمینه فناوری اطلاعات با انتشار گزارشی اعلام کرد با توسعه اینترنت اشیاء تا سال 2021 حدود 25 میلیارد دستگاه مختلف به اینترنت متصل خواهند شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک گزارش جدید حاکی از آن است که در سال 2021 چیزی حدود 25 میلیارد دستگاه مختلف متصل به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد و این افزایشی است که تحلیلگران گارنتر نسبت به سال 2019 با 14.2 میلیارد تجهیزات متصل به اینترنت پیش بینی می کنند.

بر اساس آنچه پایگاه اینترنتی هندی «gadgetsnow» منتشر کرده است با ادامه توسعه استفاده از اینترنت اشیاء (IoT) اهمیت نیاز به چارچوبی مشخص برای عملکرد مناسب جهت ایجاد اطلاعات مربوط به پروژه های اینترنت اشیاء، ذخیره سازی، استفاده و حذف آنها افزایش خواهد یافت.

نیک جونز نایب رئیس بخش پژوهش های موسسه گارتنر گفت: اینترنت اشیاء به فراهم کردن فرصت های جدید برای ابداع مشاغل دیجیتالی در دهه آینده ادامه خواهد داد و بسیاری از آنها به وسیله فناوری های جدید و یا بهبود یافته فعال خواهند شد، مدیران اجرایی که به سوی اینترنت مبتکرانه اشیاء حرکت کرده اند فرصت استفاده از این نوآوری دیجیتالی را در کارهای خود دارند.

پیش بینی می شود با ورود به سال 2023 تراشه های جدیدی که برای مصرف بهینه انرژی جهت فعال سازی شبکه های عصبی عمیق (DNN) مورد استفاده قرار می گیرد کاهش یافته و این از قابلبت های جدیدی مانند تحلیل اطلاعات یکپارچه با حسگرها و تشخیص گفتار با تجهیزات کم هزینه تری که با باتری کار می کنند، پشتیبانی خواهد کرد.

کد خبر: 976320

وب گردی

وب گردی