تحقق اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه زیست‌فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از پایه های اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان، توسعه زیست فناوری در کشور است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هماهنگی مدیران ستاد توسعه زیست فناوری با رئیس آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر ظرفیت های بالای زیست فناوری در بازار جهانی گفت: مباحث اقتصاد دانش بنیان در حوزه زیست فناوری را ستاد مشخص می کند، در ابتدا اولویت ها مشخص می شوند و با در نظر گرفتن اولویت ها، کار پیش می رود که برای امسال نیز این اولویت ها تعیین شده است.
وی افزود: همچنین ستاد موظف است هر شش ماه، میزان فروش و نیز صادرات محصولات در حوزه زیست فناوری و همچنین سهم شرکت ها از بازار را گزارش دهد.
به گفته قانعی، در حقیقت، یکی از اهدافی که برای ستاد مصوب شده، اشغال سه درصد بازار توسط محصولات زیست فناوری است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری همچنین عنوان کرد: فرق ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که ستاد توسعه زیست فناوری، فقط توسعه زیست فناوری را با هدف تحقق اقتصاد دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می کند.
وی ادامه داد: بنابراین مباحث مربوط به تحقیقات پایه و سایر موارد، متولیان خود را دارد و موضوع ستاد توسعه زیست فناوری نیست. به طور کلی، توسعه موضوعات حوزه زیست فناوری را ستاد حمایت می کند، اما صنعتی شدن این موضوعات، بر عهده نهادهایی است که وام ها و تسهیلاتی را برای توسعه صنعتی اختصاص می دهند.
در ادامه این نشست، غلامرضا گرایی نژاد رییس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور، نیز گفت: راهبری و رصد توسعه کشور؛ انجام مطالعات و بررسی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور؛ انجام مطالعات و بررسی‌های علمی برای بهبود نظام‌های برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، تهیه و تنظیم راهبردهای توسعه و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از جمله وظایف سازمان برنامه و بودجه کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976958

وب گردی

وب گردی