آمادگی بورس برای خرید و فروش مسکن

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگی بورس کالا برای انجام معاملات مسکن بدون محدودیت خبر داد و گفت: فرایندهای اداری سبب شده استقبال از اوراق تسه زمانبر باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از بازار سرمایه، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره نقش بازار سرمایه در بازار مسکن اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت، انتشار اوراق رهنی مسکن است؛ استقبال از این اوراق خوب بود اما فرآیندهای اداری ، سبب شده تا استقبال بیشتر از این اوراق، زمان بر باشد.
وی در ادامه افزود: تاکنون اوراق رهنی مسکن در دو مرحله منتشر شده و با استقبال خوب خریداران این نوع ابزار همراه شده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به صندوق‌های زمین و ساختمان به عنوان دومین ابزار بورسی بخش مسکن اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از وجوه تعامل بازار سرمایه و بازار مسکن، حضور شرکت‌های سرمایه گذاری ساختمان در بازار سرمایه است و سهام این شرکت‌ها در حال خرید و فروش از سوی سرمایه‌گذاران است؛ بنابراین سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق سه بخش اوراق رهنی مسکن، صندوق‌های زمین و ساختمان و خرید و فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی در بخش مسکن ورود کرده است. این ابزارها بسیار مناسب و معقول است اما اینکه بازار مسکن تا چه حد از این ابزار بهره ببرد، مسئله‌ای است که فعالان بخش مسکن برای آن باید برنامه‌ریزی کنند.
محمدی تأکید کرد: سازمان بورس آمادگی دارد تا آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که برای حضور بیشتر بازار سرمایه در بخش مسکن نیاز به تغییر دارد را اصلاح کند.
عضو شورای عالی بورس در خصوص خرید و فروش فیزیکی مسکن در بورس کالا گفت: محدودیتی از این نظر نداریم، کسانی که علاقه‌مند به واگذاری واحدهای ساختمانی در بورس هستند، باید شکل کالا، متراژ و همگنی زمین آن واحد را تعیین کنند تا بتوانیم آن را در بورس کالا به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989166

وب گردی

وب گردی