اپلیکیشن وادا، محصولی از محققان دانشگاه آزاد ساری برای ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش آموزان

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: یکی از شاخص ترین دستاوردهای واحد ساری که برای اولین بار در کشور ساخته شده است، ساخت اپلیکشن های جدید و نوآورانه در حوزه آموزش است برای مثال توانسته ایم سامانه وادا را طراحی و راه اندازی کنیم که در آن هم دانش آموزان ، هم والدین شان و حتی معلمان می توانند باهم در ارتباط باشند.

محمد محمد زاده مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر، استان مازندران دارای ۱۴ واحد دانشگاهی و همچنین تعداد ۷ مرکز رشد در سراسر استان است.


وی ادامه داد: سیاست هایی که دانشگاه آزاد در سال های اخیر در حوزه های نوآوری و فناوری تحت عنوان مرکز رشد داشته است، کار جدیدی بوده است و دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته است.


محمدزاده تصریح کرد: در این نمایشگاه ما حدود ۴۰ محصول برتر را ارائه داده ایم و با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تخصص گرایی و استفاده از ظرفیت های استانی و منطقه ای در مراکز رشد، ما سعی کرده ایم هریک از مراکز رشد ما در یک حوزه مشخص و با رویکرد معینی فعالیت های علمی و پژوهشی خود را انجام دهند.


وی افزود: به صورت کلی می توان گفت واحد آمل در حوزه گیاهان دارویی، واحد ساری در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع مختلف مانند گردشگری، کشاورزی و حوزه پزشکی فعالیت می کند همچنین واحد قائمشهر در حوزه دام و طیور ، واحد چالوس در حوزه جنگل و منابع طبیعی و واحد رامسر در حوزه گردشگری فعالیت تخصصی و متمرکز خود را ارائه می دهند.


عضو هیئت علمی دانشگاه ساری خاطرنشان کرد: یکی از شاخص ترین دستاوردهای واحد ساری که برای اولین بار در کشور ساخته شده است، ساخت اپلیکشن های جدید و نوآورانه در حوزه آموزش است برای مثال توانسته ایم سامانه وادا را طراحی و راه اندازی کنیم که در آن هم دانش آموزان هم والدینشان و حتی معلمان می توانند باهم در ارتباط باشند و شرایط درسی دانش آموز را نیز به خوبی بررسی نمایند که می تواند در پیشرفت علمی و آموزشی دانش آموز تاثیرگذار باشد.


محمد زاده در ادامه گفت: یکی از چالش های اصلی دانشجویان در دانشگاه آزاد ، عدم حمایت بخش دولتی نسبت به این مجموعه است زیرا در حال حاضر مراکز رشد به صورت خودگردان اداره می شوند و اگر دولت از آن ها حمایت کند قطعا نتایج و دستاوردهای بهتری کسب خواهیم کرد.


وی بیان کرد: همین موضوع می تواند تاثیر به سزایی در اشتغال قشر جوان و دانشگاهی ما داشته باشد. همچنین عدم وجود یک اکوسیستم منسجم در حوزه پژوهش و فناوری است. البته این مسئله ممکن است تا حد زیادی در استان های بزرگ مانند تهران حل شده باشد اما در تمامی استان های کشور نتوانسته ایم این اکو سیستم را کامل نماییم که در این راستا لازم است مسئولین و سازمان های مربوطه مانند بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه های دولتی همکاری بیشتری با واحدهای دانشگاه آزاد داشته باشند.

محمد زاده در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین مربوطه حمایت های مالی و معنوی متعددی را انجام داده اند که امیدواریم بتوانیم با ایجاد یک شبکه کسب و کار منسجم و همچنین رفع مشکلات مالی در حوزه های پژوهش و فناوری روند تجاری سازی بهتری را برای عملی کردن طرح ها و ایده های نخبگان خود رقم بزنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 991020

وب گردی

وب گردی