جایگاه دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری کجاست ؟

پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، در دانشگاه کراچی پاکستان به بررسی نقش دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری می‌پردازد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، اسفندماه سال جاری در زیر شاخه های بیماری های واگیر و غیرواگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان برگزار می‌شود.

به‌منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی طرحی به‌عنوان «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی» “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries” در دستور کار قرار گرفت.

طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

یکی از فعالیت های کلیدی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، تاکید بر نقش دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری و حضور پررنگ آنان در این دوره از نشست استپ خواهد بود.

این دوره از نشست استپ، به بررسی چالش های جهان اسلام در حوزه سلامت می پردازد و تازه ترین رویکردها و دستاوردهای دارویی برای مواجه با این چالش ها مورد بررسی قرار می گیرد.

در حاشیه برگزاری پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، سومین نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام(EISA) نیز برپا می شود و شرکت ها و سرمایه گذاران همراه مهندسان و دانشمندانی که در تولیدات و خدمات جدید، موفقیت هایی را کسب کرده-اند، در این نشست چهار روزه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. نشست ایسا همزمان با نشست استپ در دانشگاه کراچی پاکستان ادامه خواهد داشت.

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، فرصتی خواهد بود تا دانشمندان کشورهای اسلامی و محققان جهان اسلام با یکدیگر دیدار کرده و دستاوردها و تجربیات موفق خود را برای یکدیگر و همچنین دانشمندان جوان به اشتراک بگذارند.

پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، از 8 الی 11 اسفندماه سال جاری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه کراچی پاکستان برگزار خواهد شد.

بنیاد علم و فناوری مصطفی در سال 2015 نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی را به‌عنوان یکی از برنامه‌های خود به منظور افزایش همکاری میان دانشمندان پایه‌گذاری کرد. این رویداد به طور سالانه برگزار می‌شود.

جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992142

وب گردی

وب گردی