مدیریت عاطفی  همسران زندانیان  موجب تسهیل  امر اصلاح و تربیت می شود

مدیرکل زندان های استان تهران ضمن بازدید از کارگاه های آموزشی در جمع همسران مددجویان گفت: فرزندان و همسران مددجو قربانیان بی گناهی هستند که بنا بر جبر زمان و مکان پدر و شوهران شان در زندان هستند و متحمل دشواری های زیادی می شوند.

به گزارش ایسکانیوز؛ کلاس های آموزش مهارت های اخلاقی و زندگی ویژه فرزندان و همسران زندانیان در سرای محله سنایی با حضور مدیرکل زندان های استان تهران، مسئولان انجمن حمایت مرکز ، مدیران مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ ، شهرری و کارشناسان مددکاری برگزار شد.

مصطفی محبی در ادامه با توجه به نقش ملاقات های چهارگانه در روحیه مددجویان گفت : در اکثر اوقات زندانی ها معمولا بعد از ملاقات با خانواده یا تماس تلفنی زندانی با خانواده به صورت دوگانه برخورد می کنند بدین معنا که یا فرد زندانی بعد از ملاقات با روحیه ای شاد و توان مضاعف روانی به داخل زندان بر می گردند و یا متاسفانه اقدام به خودزنی و گاه تا حد خودکشی پیش می روند که این امر بیانگر نقش مدیریت عاطفی همسران مددجو به صورت مثبت و گاه منفی ملاقات ها بر روحیه مددجویان است.

وی با ابراز همدردی با خانواده مددجویان بر مساله فقدان سرپرست خانواده در روند زندگی زناشویی اشاره کرد و گفت: واقعیت و معضلات تلخ زندانی شدن یک فرد در خانواده خصوصا سرپرست آن خانواده بر کسی پوشیده نیست چرا که انواع تهدیدات روانی و مادی گریبانگیر خانواده زندانیان می شود.

گفتنی است مقرر شده در دو مرحله ۱۲۰۰ نفر از همسران و فرزندان مددجو در این دوره از کلاس های آموزشی که با هدف ارتقاء مهارت های اخلاقی و زندگی و شیوه های فرزند پروری انجام می گیرد با مدیریت انجمن حمایت از مرکز و دعوت از اساتید مطرح حوزه رفتار شناسی شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992692

وب گردی

وب گردی