مردان فعال تر، مردان سالم تر/ اسامی روزهای هفته ملی سلامت مردان اعلام شد

از سوی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اسامی روزهای هفته ملی سلامت مردان اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حامد برکاتی گفت: هر ساله در هفته آغازین اسفندماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه درخصوص اولویت های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، هفته ملی "سلامت مردان ایران" برگزار می شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، افزود: در استمرار برنامه ترویج فعالیت جسمانی در مناسبت های ملی سلامت در دو سال اخیر و با توجه به برنامه عمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش کم تحرکی به میزان 15 درصد تا سال 2030 با شعار "مردم فعال تر، برای جهانی سالم تر" در سال جاری نیز موضوع ترویج تحرک و فعالیت جسمانی به عنوان محور اقدامات هفته مذکور انتخاب شده است.

وی افزود: سه گروه اصلی هدف شامل جامعه مردان کشور و خانواده های آنان، مدیران حوزه های مختلف، مدیران سلامت و ارائه دهندگان خدمات سلامت (اعم از پزشکان، پرستاران و کارکنان بهداشتی) هستند.

دکتر برکاتی گفت: باید ضمن تاکید بر نقش تحرک و فعالیت بدنی در سلامت جامعه و وظیفه ارائه دهندگان خدمات سلامت در آموزش و مشاوره برای بهبود فعالیت جسمانی گروه های هدف، اقدامات برنامه ریزی شده همه جانبه توسط مدیران حوزه های مختلف برای دستیابی به محیط زندگی، کار و تحصیل حامی فعالیت جسمانی را در راستای شعار "مردان فعال تر، مردان سالم تر" انجام شود.

وی عناوین و محورهای اطلاع رسانی و آموزش در روزهای هفته ملی سلامت مردان ایران در سال 97 به شرح زیر اعلام کرد:

چهارشنبه، اول اسفند: مردان فعال و بهره وری در محیط کار دوستدار فعالیت بدنی

پنجشنبه، دوم اسفند: نقش مستقیم و غیر مستقیم فعالیت جسمانی در پیشگیری و درمان بیماری های غیر واگیر، واگیر، سلامت روانی و اجتماعی

جمعه، سوم اسفند: پدران، مشوق فعالیت جسمانی پسران و سایر اعضای خانواده

شنبه، چهارم اسفند: شهر دوستدار فعالیت جسمانی (پیاده روی/ دوچرخه سواری و ...)

یکشنبه، پنجم اسفند: ایمنی و استاندارد در فعالیت های ورزشی

دوشنبه، ششم اسفند: مردان جوان فعال تر، عملکرد تحصیلی بالاتر

سه شنبه، هفتم اسفند: زندگی طولانی تر برای سالمندان و بیماران فعال

انتهای پیام/

کد خبر: 995183

وب گردی

وب گردی