توجه به راز و رمزهای موفقیت و سربلندی نظام و انقلاب در نمایشگاه مدرسه انقلاب

 معاون پرورشی آموزش و پرورش در آیین گشایش نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب بر اهمیت فعالیت های دانش آموزی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین گشایشی که در مدرسه شاهد پسرانه جلال آل احمد تهران برگزار شد کار خود را آغاز کردند.

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: «زمانی که انسان حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این نمایشگاه‌ها را مشاهده می‌کند به آینده کشور امیدوار می‌شود و به فلسفه کلام مقام معظم رهبری که می‌فرمایند بچه‌های امروز آماده‌تر از همه برای دفاع از آرمان‌ها هستند، پی می‌برد.»

وی گفت: « ارزش این فعالیت‌ها برای بچه‌ها از صدها کلاس درس بیشتر است. ما خودمان دست‌پرورده این فعالیت‌ها هستیم و حضور دانش آموزان در تشکل ها و فعالیت های دانش آموزی تاثیر شگرفی در مسئولیت پذیری و کسب تجربه نوجوانان خواهد داشت.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در ایام دهه فجر فرصت‌های ارزشمندی وجود دارد که قدردان گذشته پرافتخار و پررنج خود باشیم. برای این کشور زحمت‌ها کشیده شده است و سرمایه‌های ارزشمندی در این راه قربانی شدند لذا بازبینی این خاطرات مسیر را برایمان روشن می‌کند.»

وی بر توجه به راز و رمزهای موفقیت و سربلندی نظام و انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: «پیروزی انقلاب اسلامی چند محور داشت. یکی از بزرگترین نعمت‌های نظام وجود رهبری است که با نگاه هوشمندانه و بصیرت کشور را از پیچ و خم‌های متعدد عبور داده‌اند. وحدت و هم چنین ایمان مردم نیز بسیار مهم هستند. فلسفه حکومت ما حکومت الهی است و دشمن در صدد خدشه وارد کردن به این ۳ رکن رکین است. بزرگترین استراتژی دشمن برای براندازی نظام، نفوذ در افکار، اندیشه و باورها است که منجر به تغییر رفتار شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: «راه موفقیت و سربلندی ساختن خودمان است تا در قبال نفوذها ایمن باشیم.»
هم‌چنین حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این آیین گفت: «در برنامه مدرسه انقلاب دانش‌آموزان نسل پنجم انقلاب با اینکه زمانه انقلاب را به چشم ندیده اند و در آن زمان حضور نداشته اند، در این زمانه و شرایط انقلاب را روایت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «این دانش‌آموزان در کنار درس‌های‌شان در روایتگری انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می کنند تا در نسل آینده به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.»

گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از کتاب پرسمان دانش‌آموزی و جوانه انقلاب نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995185

وب گردی

وب گردی