۴ برابر شدن پیک استفاده از اینترنت در کشور

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پیک استفاده از اینترنت کشور در یکسال اخیر از حدود یک ترابیت به ۴ ترابیت برثانیه رسیده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت زمانی پایدار خواهد بود و با اطمینان خاطر به کار خود ادامه خواهد داد که دیدگاه مشتری گرایی، ایجاد شبکه پر ظرفیت و با کیفیت در همه لایه های زیرساخت ارتباطی کشور رسوخ کند، ادامه داد: برای آنکه شرکت ارتباطات زیرساخت بهترین خدمات را ارائه دهد باید به خواسته ها و نیازهای مشتریان توجه کنیم و شبکه‌ای ایجاد کنیم که برای مشتریان ظرفیت بهتر و هم کیفیت بهتر ایجاد کند.

وی گفت: هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات شبکه زیرساخت کشور است که متشکل از لایه فیبرنوری ۷۰ هزار کیلومتری است که روی آن یک شبکه انتقال ایجاد شده و به حدود ۲۵۰ نقطه سرویس دهی می‌کند. روی این شبکه، یک شبکه IP داخلی است که در ۱۰۵ نقطه سرویس می دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: ما موظف هستیم که شبکه را به بهترین کیفیت نگهداری کنیم و در قسمتی که بخش خصوصی فعال است، به رقابت نپردازیم و تنها به توسعه و ارائه خدمات به بخش خصوصی اقدام کنیم.

عباسی شاهکوه گفت: در یکسال گذشته ظرفیت شبکه انتقال کشور بیش از ۲ برابر و ظرفیت شبکه IP داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است. از نظر پایداری شبکه نیز شاهد تغییرات عمده ای بوده ایم و پیک استفاده از اینترنت کشور از حدود کمتر از یک ترابیت برثانیه به بالای ۴.۱ ترابیت برثانیه رسیده و این شبکه به خوبی توانسته به کاربران سرویس بهتری ارائه دهد .

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در بحث شبکه داخلی و اهداف شبکه ملی اطلاعات نیز ما در IXP (مرکز تبادل اطلاعات) حدود ۴ برابر رشد داشتیم. همچنین ظرفیت ترانزیت پهنای باند که در آبان سال گذشته ۲۵۰ گیگابیت برثانیه بود، هم اکنون به ۵۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده و تا پایان سال به یک ترابیت برثانیه می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995780

وب گردی

وب گردی