بیانیه شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه/ فلسفه‌ی وجودی شما غیر از خدمت‌ به دانشجو چیست؟

شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص برخورد تنش آمیز برخی مسوولان دانشگاه رازی با دانشجویان و اعضای شورای صنفی دانشگاه بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص برخورد تنش آمیز برخی از مسوولان این دانشگاه بیانیه ای را صادر کرده که به شرح زیر است:

۱- بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد متکبرانه مسئولین: "... این مردم ـ همان طور که امام مکرر فرمودند ـ ولی نعمت های ما هستند؛ این شوخی نیست. من یکی از مسوولان را در محضری دیدم که برخوردش با مردم قدری #متکبرانه بود، پیغام دادم و گفتم به ایشان بگویید که اگر می خواهد جبران آن برخورد را بکند، باید در همان طور محضری ظاهر بشود و بگوید: ای مردم! من #نوکر شمایم. خلاف که نگفته… یک مسئول کشور #چکاره است؟ فلسفه وجودی ما، غیر از #خدمتبهمردم چیست؟ امام فرمودند: اگر به من #خدمتگزار بگویند، بهتر از این است که رهبر بگویند. این حرف درستی است؛ چون خدمتگزاری برای انسانی که #دلش_بیدار باشد، مدح بزرگ تری است…"

۲- متاسفانه برخی از مسوولان دانشگاه رازی کرمانشاه صحبت های مقام‌های عالی نظام جمهوری اسلامی ایران را که به مسئولین تاکید می کنند که جز خدمت‌گزار مردم نیستند، فراموش کرده اند و یک میز و صندلی ناچیز آنچنان غرور و تکبری به آنها داده است که به راحتی به خود اجازه‌ی هر نوع توهین و بی احترامی به دانشجو را می دهند. بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، مگر شما غیر از خادمی دانشجوها منصب دیگری هم دارید؟! ما خطاب به این دسته از مسئولین می‌گوییم از نفس خود پیاده شوند و به جای تکبر و رئیس مآبی، در برخورد با دانشجو خدمتگزاری و منش متواضعانه در پیش بگیرند.

۳- اعضای شورای صنفی دانشگاه رازی در ۸ ماه فعالیت خود دست کم هفته ای یک بار درگیر تنش با یکی از مسئولین دانشگاه رازی بوده اند. ما هر بار که مطالبه ای را پیگیری کردیم، آنقدر قوانین و روال اداری دانشگاه رازی ناکارآمد است، برای رسیدن به کوچک ترین مطالبات دانشجویان مجبور به ایجاد تنش و درگیری با یکی از مسئولین شدیم. بدتر آنکه هر بار یکی از مسئولین ما را تهدید به شکایت، حراست، انضباطی شدن و... کرد. ما اعضای شورای صنفی برای چنین رویکردی که برخی مسئولین دانشگاه رازی در پیش گرفته اند ابراز تاسف می کنیم و شدیدا آن را محکوم می کنیم. چنین رویه ای در یک نظام مردم سالار هیچ جایگاهی ندارد.

۴- در تازه ترین موارد در حالیکه دبیر شورای صنفی دانشگاه رازی در حال پیگیری یک مشکل آموزشی دانشجویان بوده است، یک مسئول آموزش او را تهدید به انضباطی شدن کرده است و همینطور در حالیکه دبیر شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی در حال پیگیری درخواست ۳۰۰ دانشجو بوده است رئیس دانشکده علوم اجتماعی ضمن اهانت و توهین های رکیک به او، از او به کمیته انضباطی دانشگاه رازی شکایت کرده است. اکنون صبر ما اعضای شورای صنفی دانشگاه رازی از این نوع رویکرد و این نوع برخورد به سر آمده است و به طور جدی پیگیر این موضوع از طریق وزارت‌خانه خواهیم شد و سوگند یاد می کنیم تا با چنین مسئولینی برخوردهای قانونی و جدی صورت نگیرد از تلاش خود در پیگیری این موضوع دست بر نخواهیم داشت.

۵- از تمام فعالین و نهادهای دانشجویی دانشگاه رازی از جمله بسیج دانشجویی، تشکل های اسلامی، انجمن های علمی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و همچنین رئیس دانشگاه رازی، مسئولین و اساتید دلسوز دانشگاهی، شورای صنفی منطقه، شورای صنفی کشوری، خبرگزاری ها و رسانه‌های استانی و کشوری درخواست داریم که از دانشجویان و اعضای شورای صنفی دانشگاه رازی در مقابل چنین مسئولینی حمایت کنند و تمام این عزیزان را به چالش #حمایتازدانشجو دعوت می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996031

وب گردی

وب گردی