ترفند جدید کلاهبرداران ؛ تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی

رئیس اداره تشخیص جرائم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به رونق بازار سفرهای نوروزی به شهروندان هشدار داد: مراقب تبلیغات تورهای ارزان ‌قیمت داخلی و خارجی در فضای مجازی از سوی مجرمان سایبری باشید تا در دام آنها نیفتید.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ حمید کیانی رئیس اداره تشخیص جرائم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبرگفت: در این ایام مجرمان سایبری با تبلیغات دورغین تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی درگاه‌های فیشینگ بانکی را یکی از موارد رایج اینگونه کلاهبرداری ها خواند و افزود: در این شیوه برای رزرو تور مسافرتی، کاربر به دام صفحات فیشینگ افتاده و اطلاعات بانکی آنها به سرقت می‌رود.

این مقام انتظامی یکی دیگر از شگردهای این مجرمان را دریافت مدارک از شهروندان برای تهیه ویزا و... عنوان کرد و گفت : افراد کلاهبردار از مدارک دریافتی شهروندان سوءاستفاده می‌کنند که این امر تبعاتی نیز برای شهروندان به دنبال دارد.

سرهنگ کیانی از شهروندان خواست: به هیچ عنوان مدارک شناسایی خود مثل کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و... را در اختیار این افراد قرار ندهند.

در ایام نوروز مجرمان سایبری با تبلیغات دورغین تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند

رئیس اداره تشخیص جرائم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: شهروندان برای رزور تورهای مسافرتی نوروزی داخلی و خارجی به دفاتر گردشگری رسمی که از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مجوز داشته باشند و حتما سایت آنها دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد مراجعه کنند و از رزرو تورهای مسافرتی در سایت‌های فاقد ای نماد و بدون مجوز خودداری کنند.

به گفته این مقام مسئول افراد همچنین به هنگام ورود به سایت تورهای گردشگری باید از داشتن پروتکل امنیتی سایت( https) اطمینان حاصل کنند و در صورت امکان برای اولین ‌بار برای ثبت‌نام در تور گردشگری به صورت حضوری به دفاتر گردشگری معتبر مراجعه کنند، در غیر این ‌صورت با رفتن به مراکز معتبر گردشگری آدرس ‌اینترنتی دقیق این شرکت‌ها را دریافت کنند.

رئیس اداره تشخیص جرائم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: قیمت‌های باور نکردنی و شگفت انگیز تورهای مسافرتی داخلی و خارجی که در فضای مجازی و یا شبکه اجتماعی تبلیغ می‌شود، کذب بوده یا از سوی مجرمان سایبری است و یا اینکه این تورها حداقل امکانات را دارند، مثلا به جای اقامت در هتل‌های چند ستاره شما را در مسافرخانه یا متل اسکان می‌دهند.

به هیچ عنوان اطلاعات سفر خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی به اشتراک نگذارند، زیرا ممکن است سارقان در فضای‌ مجازی از این اطلاعات سوءاستفاده کنند

وی با بیان اینکه تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی در شبکه‌های اجتماعی که نه نماد اعتماد الکترونیک و نه مجوز رسمی دارند از سوی مجرمان سایبری است، از شهروندان خواست به هیچ عنوان اطلاعات سفر خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی به اشتراک نگذارند، زیرا ممکن است سارقان در فضای‌ مجازی از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.

سرهنگ کیانی در پایان گفت: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000000

وب گردی

وب گردی