ایجاد مراکز نوآوری جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای/ پیوند آموزش و اشتغال باید جدی گرفته شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برنامه ویژه ای برای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه داریم که از طریق راه اندازی مراکز تولیدی ضمن آموزش و در واقع پیوند آموزش و اشتغال ایجاد خواهد شد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در سال ۹۷ فعالیت های بسیار خوبی در دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شد و توانستیم بسیاری از مسائل مهم و چالش هایی که در این سال ها با آن روبه رو بودیم را تا حد زیادی حل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت، موضوع مربوط به جذب اعضای هیات علمی است که چندین سال بلاتکلیف مانده بود که در همین راستا توانستیم این مسئله را حل کنیم و زمینه جذب ۱۵۰ عضو هیات علمی را در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم آوریم.

صالحی عمران تصریح کرد: همچنین بسیاری از پروژه های عمرانی دانشگاه که در این سال ها نیمه کاره و غیرفعال مانده بود را فعال کردیم و در حال حاضر سرعت کار آن ها با روند خوبی پیش می رود.

وی افزود: علاوه بر آن، ما توانستیم اقداماتی در راستای تکمیل و تجهیز کارگاه ها، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام دهیم و بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال را صرف هزینه های مربوط به کارگاه ها و آزمایشگاه ها کردیم تا یادگیری مهارت های دروس عملی برای دانشجویان با شرایط خوبی پیش رود.

صالحی عمران در ادامه گفت: علاوه بر آن، ما سعی کردیم مشکلات مربوط به جذب اساتید و مربیان حق التدریسی را حل نموده و در واقع زمینه ساز جذب پیمانی هزار نفر در کادر فنی و حرفه ای را فراهم کردیم.

وی بیان کرد: مهم ترین و اصلی ترین برنامه ما در دانشگاه فنی و حرفه ای، بحث برنامه ریزی درسی بود که اختیار آن را از وزارت علوم گرفته و در همین راستا تا مهر سال ۹۸، در بسیاری از سرفصل های برنامه درسی و دروس دانشجویان اصلاحات و تغییرات خوبی انجام خواهد شد که قطعا می تواند مهارت های آموزشی و عملی دانش آموزان را تقویت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: همچنین در زمینه پژوهش و تحقیقات، فعالیت های خوبی انجام داده ایم که در مجموع می توان گفت که برنامه اصلی ما در سال ۹۸، تمرکز بر حوزه نرم افزاری و ایجاد تحولات درون سیستمی است که در راستای توانمندسازی مربیان، شایسته محور کردن برنامه های درسی و همچنین تقویت ارتباط میان سیستم آموزشی و پژوهشی با بازار کار، اشتغال و تولیدات صنعتی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه بهترین راهکار، تجاری سازی آموزش و ایجاد مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه های سراسر کشور است که در این راستا ما ساخت ۱۶ مرکز نوآوری را در دستور کار خود قرار داده ایم زیرا این مراکز می توانند در شناسایی کسب و کارهای جدید و خلاقانه، ایده های کارآفرینانه و همچنین زمینه سازی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان خواهد بود و در واقع بتوانیم آموزش را به رشد اقتصادی و تولید داخلی نزدیک کنیم.

صالحی عمران در پایان تاکید کرد: همچنین برنامه ویژه ای برای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه خواهیم داشت که از طریق راه اندازی مراکز تولیدی ضمن آموزش و در واقع پیوند آموزش و اشتغال و کسب درآمد است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1000017

وب گردی

وب گردی