درخواست عجیب اردوغان از دولت نیوزیلند

رئیس جمهور ترکیهه از مقامات نیوزیلند خواست برای مرد مسلحی که دست به کشتار ۵۰ نمازگزار در دو مسجد در شهر «کریست چرچ» زده است مجازات اعدام در نظر بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که در یک تجمع انتخاباتی محلی سخنرانی می کرد، افزود: «تو ۵۰ نفر از خواهران و برادران ما را به قتل رساندی. بهای آنرا خواهی پرداخت. اگر نیوزیلند این کار را نکند، ما میدانیم به چه شکلی اقدام کنیم که تو بهای این کار را بپردازی».

رجب طیب اردوغان همچنین گفته است که ترکیه اشتباه کرده است که ۱۵ سال پیش مجازات اعدام را ملغی کرد و تاکید کرد که مقامات نیوزیلند باید تمهیداتی بیاندیشند که این مهاجم اعدام شود.

اردوغان همچنین اعلام کرد که این مهاجم مسلح ترکیه و رئیس جمهوری آنرا تهدید کرده است و خواستار اخراج ترک‌ها از منطقه اروپایی ترکیه شده است. اشاره اردوغان به بخشی از مانیفست این تروریست است که گفته بود جمعیت مسلمانی که در بخش اروپایی ترکیه هستند باید از این منطقه بیرون انداخته شوند.

«برنتون ترنت» ۲۸ ساله که در مانیفستی با عنوان «جایگزینی بزرگ» خود را فردی «سفید پوست» معرفی کرده و به برتری نژاد سفید معتقد است روز جمعه ۱۵ مارس در جریان نماز روز جمعه به دو مسجد حمله کرد و ۵۰ نمازگزار را به قتل رساند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000084

وب گردی

وب گردی