آخرین اخبار از انتقال آب خزر به فلات مرکزی از زبان وزیر نیرو

وزیر نیرو با اشاره به پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی گفت: هیچ پروژه‌ای بدون مطالعه دقیق عملیاتی نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که نمایندگان استان‌های شمالی با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی مخالف هستند و برنامه وزارت نیرو در این‌ باره چیست، گفت: وزارت نیرو هیچ طرحی را بدون مطالعه عملیاتی و اجرا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه "نمایندگان مجلس هم قطعاً از این نظر وزارت نیرو که ما باید طرح‌های مطالعاتی داشته باشیم حمایت می‌کنند"، تصریح کرد: انجام کار مطالعاتی به‌معنای اینکه پروژه‌ای حتماً اجرایی و انجام می‌شود نیست بلکه مطالعه انجام می‌شود که آیا پروژه‌ای عملیاتی بشود یا خیر.

وزیر نیرو ادامه داد: کار مطالعه به‌روی یک پروژه به این معنی است که تحلیل هزینه و فایده شود و ملاحظات فنی و زیست‌محیطی پروژه در نظر گرفته شود.

اردکانیان با تأکید بر اینکه تأمین آب شرب برای مردم به بهترین نحو و از هر طریقی با رعایت ملاحظات، وظیفه دولتهاست، گفت: بنده این اطمینان را به نمایندگان استان مازندران و سایر استان‌هایی که در معرض چنین طرحی هستند دادم که هیچ پروژه‌ای بدون انجام مطالعات دقیق عملیاتی و اجرایی نمی‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: اگر پروژه‌ای را شروع کنیم حتماً همه از قبل توجیه شده‌اند که این کار باید انجام شود و اگر شروع نکردیم باز هم همه توجیه شده‌اند که چرا پروژه عملیاتی نشده است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1000128

وب گردی

وب گردی