آمریکا ما را مجبور به واکنش می کند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد رفتار‌های آمریکا در زمینه پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد مسکو را مجبور به واکنش نشان دادن می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد در ژنو هشدار داد که خروج آمریکا از پیمان موشک‌های ضد بالستیک و پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) ممکن است باعث بروز رقابت گسترده تسلیحاتی با عواقب غیرقابل تخمین شود.

لاوروف اعلام کرد: روسیه موشک های میان برد و کوتاه برد خود را در مناطقی که آمریکا سامانه های خود را مستقر نکند، مستقر نخواهد کرد.
وی افزود: رفتارهای آمریکا ما را وادار می کند که از خود واکنش نشان دهیم، اما واکنش خود را به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که روسیه وارد رقابت های تسلیحاتی نشود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود: رقابت جدید تسلیحاتی باعث خواهد شد که بسیاری از کشورها گزینه‌ای غیر از تولید سلاح‌ها و موشک‌های هسته‌ای برای حفظ امنیت ملی خود در اختیار نخواهند داشت. اغلب این کشورها علوم و فنآوری لازم برای تولید این گونه سلاح‌ها را دارند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آکوست سال گذشته اعلام کرد که این کشور از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) خارج خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000171

وب گردی

وب گردی