معلمان با الهام از «مدرسه طبیعت» دانش‌آموزان را با فرهنگ ایرانی - اسلامی آشناتر کنند

وزیر آموزش و پرورش در پیام تبریک نوروز گفت: معلمان با الهام بیش از پیش از مدرسه‌ طبیعت، تلاش کنند تا در سال جدید و با بهره‌مندی از روش‌های نوین آموزشی و پرورشی، نسل نوخاسته‌ ایران اسلامی را با فرهنگ ایرانی- اسلامی خود آشناتر کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، سال ۱۳۹۸ را که مقارن با میلاد حضرت علی (ع) شد، به خانواده بزرگ آموزش و پرورش تبریک گفت.

در متن پیام نوروزی بطحایی آمده است: آن رویدادی که روزگار چیرگی روشنایی بر تاریکی؛ گرما بر تاریکی و سرما و آوردگاه پیروزی سپیدی بر سیاهی را ندا می‌دهد، «بهار» نام دارد و آن رخدادی که نویدبخش نور و زیبایی بوده و با خود طلیعه‌ بهار دل آرا را به همراه دارد، «نوروز» است.

سپاس و ستایش آفریدگاری را سزاست که با آفرینش بهار، به جهان و جهانیان می‌آموزاند که «طبیعت»، مدرسه‌ بزرگی ا‌ست به وسعت هستی؛ همان مدرسه‌ای که همگان، به ویژه ما معلمان می‌توانیم در آن بیاموزیم و بیاموزانیم درس صَلاح دنیا و فلاح عُقبا را.

«ایران»، دیار فرهنگ و فرزانگی است. دیار مردمان رشیدی که همواره «آوازگر مهر» بوده‌اند و «آغازگر مهرورزی» و «ایرانیان» در هنگامه‌ بهار بر صحیفه‌ هستی، نقش عشق می‌زنند و در آغاز زیبای آن، «نهال دوستی و درستی» در «بوستان دل» می‌کارند.

اینکه ما ایرانیان در بین فصول سال، بهار را به عنوان طلوع سال نو و در بین روزها، نوروز را به عنوان شروع آن برگزیده‌ایم، همگی حکایت از روح زیبایی دوستی و روحیه‌ امیدآفرینی و اعتدال‌گرایی ما دارد.

همان روح و روحیه‌ پر شور و شعوری که در طول تاریخ، ایران و ایرانی را در پیچ و خم فشارها و تنگناها و فراز و فرود تهدیدها و تحریم‌ها، زنده و ارزنده، روی پای خود، پاک و پایدار نگاه داشته‌ است.

و اینک «بهار احیاگر» با قامتی سَرو و قبایی سبز در حالی از راه می‌رسد که ملّت و دولت ایران با اتّکال به خداوند متعال و اتّکای به آموزه‌های اسلام عزیز و با ابتنای بر تدبیر و ابقای بر امید، همدل و همگام و با تأسّی از رهبرهای داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، «حضرت امام خمینی» (ره) و نیز رهبر فرزانه انقلاب توانسته است با افتخار ، چهل بهار پُر بار از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خود را جشن بگیرد و توفیقات شگرفی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.... در عرصه‌های ملّی و بین‌المللی به دست آورد.

و حال با در دست داشتن چراغ راهی به نام «گام دوم» ، «دهه پنجم» استقرار و استمرار خود را با سلامت و صلابت بیشتری طِیِ طریق خواهد کرد و به "رونق تولید" در همه عرصه‌ها اقدام می‌کند.

اینجانب با عنایت به تلاقی تعالی بخش آیین نیکوی نوروز با میلاد مسعود مولی الموحدین، «حضرت علی» (علیه السلام) که به یقین میمنت و مبارکی این «عید باستانی» را آسمانی می‌کند ، ضمن تبریک این ولادت سراسر نور و سرور ، فرارسیدن سال۱۳۹۸خورشیدی را به عموم هموطنان ایمانی خود در سراسر دنیا، به ویژه جامعه‌ فهیم فرهنگیان، دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی، شادباش گفته؛ صمیمانه از تمام همکاران فرهیخته‌ام می‌خواهم با الهام بیش از پیش از مدرسه‌ طبیعت، تلاش کنند تا در سال جدید و با بهره‌مندی از روش‌های نوین آموزشی و پرورشی، نسل نوخاسته‌ ایران اسلامی را با فرهنگ ایرانی- اسلامی خود آشناتر نموده و مسیر تربیت را برای انسان‌هایی خِردورز، مطالبه‌گر، عدالت‌جو، خَلیق، خلّاق، امیدوار و دین‌مدار هموار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000181

وب گردی

وب گردی