فعالیت ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی آب منطقه‌ای تهران در تعطیلات نوروزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از فعال بودن ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی شرکت در تعطیلات نوروزی 1398 به منظور حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی مقابله با تخلفات در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسن رضوی درباره فعالیت شرکت آب منطقه‌ای تهران در ایام نوروز اظهار کرد: با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی، مهندسی رودخانه و کنترل و مدیریت سیلاب‌ها در استان تهران اکیپ‌های گشت و بازرسی همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح‌های سازه‌ای به طرح‌های پیشگیرانه مانند طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و مهندسی رودخانه ۴۰ اکیپ جهت انجام امور گشت و بازرسی ایام نوروزی جهت جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران تجهیز شده‌اند.

رضوی ادامه داد: بازرسی مداوم، کنترل و بهره برداری از چاه‌های موجود، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز جدید، بازدید و بررسی مسیرهای رودخانه و مسیل ‌ها و نیز مکان‌های در معرض خطر سیلاب و تصرفات بستر و همچنین اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آئین نامه اجرایی آن از وظایف این گروه‌ها است.

وی با بیان اینکه منابع آب یک سرمایه ملی و محدود است که به همه نسل‌ها تعلق دارد و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود، تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و سازها در بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی و همچنین برخورد با بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در ایام تعطیل دارای اهمیت زیادی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اکیپ‌های گشت و بازرسی باید نهایت تلاش و حساسیت خود را در جهت حفاظت از منابع آب داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000212

وب گردی

وب گردی