اطلس تصادفات جاده‌ای تهیه شد

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اطلس تصادفات جاده‌ای در سه سال اخیر تهیه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه نشست مشترک کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای عالی ترافیک بحث کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: برنامه جامع و تکمیلی ناجا در راستای کاهش نقاط حادثه‌خیز آماده شده است و امیدواریم تا سال آینده ۶ هزار نقطه حادثه خیز اصلاح شود.

وی با بیان اینکه آگاهی سازی و اطلاع رسانی در کاهش تصادفات بسیار مهم و موثر است گفت: ما اکنون اطلس تصادف در مسیر‌های حادثه خیز را تهیه کرده ایم، ۶۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهاست که ۶۰ درصد این تصادفات منجر به تلفات جاده‌ای می‌شود و در واقع ۱۵۰۵ نقطه حادثه خیر در کشور شناسایی شده است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: حضور پررنگ، تقویت روشنایی‌ها و دوربین‌ها و با همکاری و بسیج نیرو‌ها تاثیر قابل توجهی در تصادفات خواهد شد و باید در جاده‌ها و مسیر‌های حادثه خیز حضور پررنگ داشته باشیم.

سردار سلیمانی گفت: باید استراحتگاه‌های موقت تشکیل شود و ضمن اینکه ما یک سری استان‌هایی داریم که استان‌های هدف هستند که ۱۰ استان بحرانی از نظر تصادفات شناسایی شده اند و اگر تعداد دوربین‌های سیار در کنار دوربین‌های ثابت قرار بگیرد و به تعداد آن اضافه شود، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: اگر این موضوعات مورد توجه قرار گیرد عید امسال شروع موثری برای کاهش تصادفات خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000224

وب گردی

وب گردی