آخرین گزارشات سیل گلستان

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر به حدود ۱۲ خانه بهداشت روستایی راه دسترسی وجود ندارد و از وضعیت آن‌ها بی‌خبر هستیم و در تلاشیم که به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «قاسم جان بابایی»معاون درمان وزارت بهداشت، پس از بازدید از مناطق سیل زده گلستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با دستور «سعید نمکی» وزیر بهداشت، تیم های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مناطق سیل‌زده مستقر شدند. کادر تیم پزشکی در مناطق سیل‌زده گلستان تقریبا کامل است و خدمات پزشکی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: تیم‌های پزشکی در محل‌های اسکان موقت سیل‌زدگان حضور دارند و داروها و خدمات پزشکی مورد نیاز را به صورت ۲۴ ساعته به مردم ارائه می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان اظهارکرد: مردم در طول روز چندین بار توسط کادر پزشکی ویزیت می‌شوند تا مشکل بهداشتی برای آنان ایجاد نشود.

همچنین «اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: «تقریباً از کلیه مناطق سیل‌زده در استان گلستان از جمله آق‌قلا و گمیشان و بخش‌هایی از استان مازندران بازدید میدانی داشتیم و بازدید و سرکشی از روستاهای سیل‌زده ادامه دارد.»

وی با بیان اینکه "اوضاع به غیر از یک یا دو منطقه در گلستان و مازندارن، ثبیت شده است"، افزود: در استان خراسان شمالی تقریباً مشکلی نداریم و کلیه عوامل اجرایی دولتی، عمومی و امدادرسانی مشغول انجام وظیفه و خدمت‌رسانی هستند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر در جلسه مدیریت بحران استان گلستان، تاکنون به بیش از شش هزار نفر از سیل‌زدگان این استان اسکان اضطراری داده شده و پنج بالگرد برای ارائه خدمات به روستاهایی که امکان دسترسی زمینی به آنها نیست، در منطقه حضور دارند.

معاون اجتماعی پلیس فتا نیز به مردم نسبت به واریز کمک‌های نقدی برای سیل زدگان به شماره حساب‌های ناشناس هشدار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000302

وب گردی

وب گردی