کاهش داوطلبان دانشگاه های غیر انتفاعی کشور/ پژوهش در دانشگاه های غیرانتفاعی از طریق استارتاپ ها تقویت می شود

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی کشور گفت: در زمینه مباحث پژوهشی قصد داریم از طریق استارتاپ ها و قرارداد با مراکز صنعتی و کارخانه های دولتی فعالیت های جدیدی را انجام دهیم زیرا در حال حاضر فعالیت های پژوهشی ما فقط به پایان نامه ها و مقاله های کارشناسی ارشد و دکتری محدود می شود.

علی آهون منش رئیس کل اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه با این که سال ۹۷ شروع پذیرش دانشجو از طریق بررسی مدارک و سوابق تحصیلی بود و همچنین به دلیل این که ۸۵ درصد دانشجویان قرار است از سال ۹۸ بدون کنکور وارد دانشگاه شوند قطعا تغییراتی در تعداد دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا مقرر شده تا وزارت علوم برنامه منسجم و مدونی را اجرا کند زیرا به جز چند دانشگاه دولتی معتبر کشور بقیه دانشگاه ها قرار است از سال ۹۸ به صورت بدون کنکور پذیرش دانشجویان خود را انجام دهند.
آهون منش تصریح کرد: با توجه به این نکته که دانشگاه های دولتی شهریه دریافت نمی کنند قطعا اولویت بسیاری از داوطلبان، دانشگاه های دولتی خواهد بود و پذیرش دانشجو دچار تحولاتی خواهد شد که در نتیجه باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای در تعداد دانشجویان دانشگاه های غیردولتی خواهد شد‌.
وی افزود: در سال ۹۷ نیز یکی از چالش های اصلی دانشگاه های غیرانتفاعی، کاهش تعداد دانشجویان بود که امیدوار هستیم دولت بتواند در خصوص کاهش دانشجو برای بخش خصوصی تدابیری بیندیشد تا این مراکز با زیان های بیش از حد مواجه نشوند.
آهون منش در ادامه گفت: ما هم یک سری برنامه برای جلوگیری از کاهش دانشجویان در دانشگاه های غیرانتفاعی پیش بینی کرده ایم که البته نتیجه نهایی این برنامه ریزی ها به تصمیم وزارت علوم برمی گردد.
وی بیان کرد: در واقع برنامه های نهایی و اصلاحی منوط به تصمیم گیری و تایید وزارت علوم در مورد ماموریت گرا کردن دانشجوهاست تا بر اساس آن بتوانیم برنامه های خود را تنظیم کنیم.
رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی کشور افزود: همچنین در زمینه مباحث پژوهشی و تحقیقاتی قصد داریم از طریق استارتاپ ها و قرارداد با مراکز صنعتی و کارخانه های دولتی فعالیت های جدیدی را انجام دهیم زیرا در حال حاضر فعالیت های پژوهشی ما فقط به پایان نامه ها و مقاله های کارشناسی ارشد و دکتری محدود می شود که قطعا باید به این موضوع نیز اهتمام ویژه ای ورزیده شود.

آهون منش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که تمام بودجه دانشگاه های غیرانتفاعی از طریق شهریه دانشجویان حاصل می شود و اخیرا تعداد دانشجویان نیز کاهش یافته است در بحث پوشش هزینه ها با مشکلات متعددی مواجه شده ایم که امیدواریم این موضوع نیز با اهتمام مسئولان وزارت علوم رفع گردد در غیر این صورت بسیاری از این دانشگاه ها تعطیل خواهند شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1000332

وب گردی

وب گردی